سید موسی حسینی کاشانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برگزاری کنگره شعر آیینی را یکی از برنامه های شاخص قم در سال جاری دانست و افزود: فراخوان این کنگره از آبان ماه 1397 در سراسر کشور اعلام شد و 30 آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره بود.
وی با بیان اینکه شعرهای راه یافته به این کنگره در 2 قالب سنتی و آزاد است ادامه داد: توحید، قرآن و عترت، اخلاق اسلامی، مقاومت و پایداری، رهایی و بیداری، شهدای انقلاب اسلامی، آزادگان و جانبازان، مدافعان حرم و مناقب و مراثی ائمه اطهار(ع) از جمله موضوع های نخستین کنگره شعر آیینی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره در سه مرحله داوری و از این آثار 14 اثر منتخب انتخاب می شود.
حسینی کاشانی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره، 13 اردیبهشت ماه امسال در قم ترتیب می یابد اظهار داشت: از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه این کنگره،80اثر شاخص در قالب کتاب چاپ و توزیع می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های شعر آیینی قم افزود: 450 اثر از یک هزار و 500 اثر ارسال شده به دبیرخانه این کنگره آثاری از شاعران قمی است ضمن اینکه شاعران آیینی قم از جمله شاعران شناخته شده در کشور هستند و این موجب شده تا پیگیری برای برگزاری مستمر این کنگره به میزبانی قم از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک اولویت در دستور کار باشد.
وی با تاکید بر استفاده از زبان اثرگذار هنر در ترویج آموزه های دینی، خاطرنشان کرد: شعر آیینی کشور پس از انقلاب اسلامی با داشتن اساتید ممتاز و تربیت شاعران جوان و متعهد به بالندگی و شکوفایی رسیده است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.