به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال این همایش یک روزه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد ترتیب می یابد.
وی ادامه داد: پس از اجرای آیین افتتاحیه، مقاله های برگزیده در چهار کمیسیون علمی و تخصصی با حضور صاحب نظران ارائه می شود و آیین اختتامیه نیز، عصر همان روز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود.
وی با بیان این که در این همایش از 18 تَن از مهدی یاوران برتر کشور تجلیل می شود، گفت: رونمایی از پنج کتاب مهدوی و شماره های جدید مجله های علمی -تخصصی مهدوی از دیگر برنامه های این همایش است.

* 220 مقاله به پانزدهمین دوره همایش دکترین مهدویت ارسال شده است
دبیر اجرایی پانزدهمین دوره همایش بین المللی دکترین مهدویت نیز در این نشست گفت: حدود 220 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسین پور با بیان این که این همایش در آستانه میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) برگزار می شود، افزود: 150 مقاله نیز که موفق به کسب رتبه علمی لازم شده، در کتاب مجموعه مقال های همایش مذکور منتشر خواهد شد.
وی با بیان این که 10 مرکز حوزوی و دانشگاهی با این همایش همکاری دارند، افزود: در 2 سال اخیر تلاش کرده ایم، به رویکرد علمی در این همایش توجه بیشتری صورت بگیرد و تاکنون چند پیش نشست علمی نیز برگزار کرده ایم.
وی تصریح کرد: دریافت مجوز از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک اعتبار علمی برای این همایش محسوب می شود و بیشتر مقاله های ارائه شده نیز مقاله های علمی - پژوهشی و یا علمی - ترویجی است.
حسین پور با بیان این که بیش از 10 مهمان غیرایرانی در این همایش شرکت می کنند، گفت: پژوهشگران می ‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر در قم با تلفن‌ 37833714 با پیش شماره 025 تماس بگیرند و یا به پایگاه اطلاع رسانی این همایش به نشانی www.mahdaviat-conference.com مراجعه کنند.

** همچنین رئیس مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم نیز در این نشست گفت: تلاش می کنیم که این همایش به صورت سالانه برگزار شود و از همکاری سایر نهادها و مراکز علمی در این زمینه استقبال می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: اندیشه بالنده مهدویت و انتظار همچون خونی در زندگی منتظران جاری می باشد و رمز حیات و هویت شیعه است.
وی با بیان این که مهدویت همواره مورد هجوم مخالفان و معاندان بوده است، گفت: پاسخگویی و مقابله با این چالش ها برعهده علما و اندیشمندان اسلامی است تا ضمن بررسی ابعاد این موضوع؛ عامل ها، ریشه ها، پیامدها و راهکارهای پیشگیری آن را مورد واکای، بحث و گفت و گو قرار دهند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.