مهدی فراهانی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از میان مصدومان 16 تن برای اقدام های درمانی تکمیلی به بیمارستان های استان منتقل و 6 تن نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
وی ادامه داد: همزمان با غروب آفتاب روز سیزدهم فروردین ماه، در اثر برخورد چند خودرو در محور قم - سلفچگان، بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شد و چهار مصدوم به نسبت بدحال این حادثه به بیمارستان منتقل شدند.
وی اضافه کرد: امکان نجات مصدومان این حادثه با آمبولانس به دلیل ترافیک شدید جاده ای و اهمیت زمان برای اقدام های درمانی وجود نداشت و پرواز بالگرد اورژانس در این شرایط از اهمیت بسیار ویژه ای برخورد بود و مصدومان به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.
فراهانی گفت: در روز طبیعت کارکنان اورژانس قم در تمام محورهای اصلی و فرعی استان مستقر بودند و توانستند ماموریت های مهمی را برای نجات حادثه دیدگان انجام دهند.
وی در ادامه اظهار کرد: وضعیت تصادف های استان در طرح نوروزی 98 که از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل بهتر است و شاهد کاهش میزان تصادف های جاده ای هستیم.
در طرح نوروزی 98 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم یک فروند بالگرد، 52 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 350 نیروی عملیاتی، ستادی و مدیریتی فعال می باشد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم - تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.