سرهنگ پاسدار ابوالفضل قدیری روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: حرکت کاروان های راهیان نور از نهم اسفندماه سال گذشته با اعزام کاروان های دانشجویی آغاز شد و حدود 2 هزار تن از دانشجویان استان تا 24 اسفندماه به مناطق عملیاتی و یادمان شهدا در جنوب کشور اعزام شدند.
وی ادامه داد: پس از آن اعزام کاروان های عمومی آغاز شد و علاقه مندانی که برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور در پایگاه های بسیج محلات و مساجد ثبت نام کرده بودند، به این مناطق اعزام شدند و این روند همچنان ادامه دارد.
قدیری با اشاره به این که مدت اقامت کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی چهار روز است، گفت: اعزام کاروان های راهیان نور از قم بنابر برنامه ریزی های انجام شده تا 13 فروردین ماه ادامه دارد و آخرین کاروان شانزدهم فروردین ماه به قم بازمی گردد.
وی افزود: کاروان های راهیان نور قم در مدت حضور خود در جنوب کشور، با اماکن استقرار لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) در مناطق عملیاتی مختلف و جان فشانی رزمندگان استان آشنا می شوند.
وی بیان کرد: حضور در مناطق عملیاتی فکه، شلمچه، هویزه، طلائیه و شرکت در رزمایش رزمی فرهنگی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای کاروان های راهیان نور است.
مسئول راهیان نور سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: در برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده برای کاروان های راهیان نور مباحثی همچون تبیین ارزش های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مسائل اعتقادی و معنوی براساس سیره شهدا و روایتگری مجاهدت های رزمندگان اسلام، مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: همچنین امکان حضور خانواده ها با خودرو شخصی از قم در مناطق عملیاتی جنوب کشور فراهم است و در این رابطه بر اساس ظرفیت های موجود ثبت نام و پذیرش علاقه مندان انجام شده است.
وی ادامه داد: امسال تقاضا برای حضور در مناطق عملیاتی به وسیله خودرو شخصی، نسبت به سال قبل صد درصد افزایش داشته است و در نهایت یک هزار و 500 تن در قالب 400 دستگاه خودرو سواری از قم در این مناطق حضور پیدا می کنند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.