خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: افتتاحیه اعزام دانش آموزان کشور به سفر راهیان نور 12 مهرماه سالجاری در کرج برگزار می شود.
وی هدف ازاجرای این برنامه ملی را آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ و ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و یادآور شد: این اقدام سازنده در ایجاد روحیه معنویت و اخلاق در دانش آموز نقش بسیار تاثیر گذاری دارد.
وی از اعزام کاروان های راهیان نور به عنوان یک حرکت نمادین در تداعی خاطرات و حماسه آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در اذهان عمومی یاد کرد و تصریح کرد: اجرای این برنامه مهم ملی به هر ایرانی یادآوری می کند که امنیت و آرامش جامعه سلامی ایران و جایگاه رفیع کشور در دنیا حاصل ایثار عزیزانی است که جانشان را فدای دین ، انقلاب ، وطن و ولایت کردند.
وی اظهار کرد: در این برنامه دانش آموز ان دختر از استان های همجوار در استان البرز اسکان می یابند و به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام می شوند.
وی با اشاره به اینکه در این برنامه ملی، 1000 دانش آموز دختر دوره متوسطه از استان های گیلان، قم ، تهران و شهرستانهای تهران، قزوین و زنجان در قالب کاروان های راهیان نور در البرز گردهم می آیند، خاطر نشان کرد:
در این آیین دانش آموزان بار دیگر با آرمان های امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: با حضور خانواده معظم شهدا، از جمله شهید محمد حسین فهمیده ، مسئولان لشکری ، نظامی ، مدیران دستگاه های اجرایی، دانش آموزان و سایر اقشار مردمی، دانش آموزان دختر مدارس دوره متوسطه با حال و هوایی همانند اعزام های دوران هشت سال دفاع مقدس به مناطق عملیاتی جنگی بدرقه می شوند.
ساکی از راهیان نور بعنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی - تربیتی در جامعه یاد کرد و افزود: با همکاری تنگاتنگی که بین سپاه، بسیج و آموزش و پرورش در این زمینه وجود دارد، تلاش می کنیم ، دانش آموزان در بهترین شرایط اسکان پیدا کنند و با اجرای برنامه های ویژه در 12 مهرماه سال تحصیلی جدید به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شوند.
وی گفت: برای افزایش ایمنی ، نظارت و کنترل برنامه ها ی مربوط به اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی کشور ، نشست مشترک قرارگاه راهیان نور دانش آموزی امام حسن عسگری (ع) با حضور سردار فضلی فرمانده این قرارگاه و مسئولان وزارت آموزش و پرورش ، سپاه ، بسیج و آموزش و پرورش البرز در کانون امام علی (ع) برگزار شد.
وی تاکید کرد: برای این برنامه ملی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید برنامه ها و اقدامات با محوریت کیفیت بخشی و تربیتی سازماندهی شود.
لازم به ذکر است ، 600 هزار و 35 دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه از مهر ماه 96 تا اردیبهشت ماه 97 به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اعزام می شود.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.