حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از مکتب حضرت علی(ع) است و به همین دلیل باید سیره و روش زندگانی ایشان در همه ابعاد فردی و اجتماعی برای مردم الگو باشد.
وی افزود: امروز مسئولان و مردم با عمل به سیره حضرت علی(ع) وکمک یکدیگر می توانند، عدالت اقتصادی را در کشور پیاده و گره از مشکل های ایجاد شده باز کنند.
وی با اشاره به جایگاه متعالی حضرت علی(ع) ادامه داد: عمل به فرمایشات ایشان که بسیاری از آنان در نهج البلاغه برای ما به یادگار مانده است می تواند مانند مرهمی برای درمان دردهایمان باشد.
قاسمی نیا گفت: تقوای الهی، نظم در زندگی، وحدت و پرهیز از تفرقه، دوری از دنیا طلبی، راستگویی و حق طلبی، جهاد در راه خدا، داشتن انصاف و رسیدگی به یتیمان و محرومان از جمله درس هایی است که باید از سیره آن حضرت بیاموزیم.
وی بیان کرد: اگر در روز 13 رجب سالروز میلاد حضرت علی(ع) را گرامی می داریم باید به دنبال آن به فکر عمل به فرمایشات ایشان هم باشیم و این آموزه ها را در جامعه خود پیاده کنیم.
وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت محرومان جامعه از جمله وصایای حضرت علی(ع) است و در همین رابطه همه ما وظیفه داریم در این شرایط سخت اقتصادی به فکر کمک به نیازمندان باشیم تا آنان نیز سال جدید را با خاطره ای خوش آغاز کنند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.