به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درحالی که چهارشنبه آخر سال می تواند یک شب با نشاط برای مردم باشد اما برخی از افراد با انجام حرکاتی، آن را به کام همشهریان تلخ می کنند و باعث صدمات جانی و مالی برای خود و مردم می شوند.
وی با اشاره به این که در شب چهارشنبه آخرسال 96، مردم قم همکاری و تعامل خوبی با پلیس داشتند گفت: خانواده ها نسبت به کنترل هیجان فرزندان خود اهتمام بیشتری داشته باشند تا انشاالله با همکاری همه، شبی آرام و بدون حادثه ای را در شهر مقدس قم سپری کنیم.
وی به رانندگانی که اقدام به راهبندان و ایجاد آلودگی صوتی می کنند هشدار داد که بالغ بر 2 هزار ناظر در این شب در سطح شهر حضور دارند و با هرگونه بی نظمی، قاطعانه برخورد و خودروی متخلفان توقیف خواهد شد.
آقاخانی اضافه کرد: هیچ صنفی در شهر قم اجازه فروش مواد محترقه یا مواد اولیه تهیه آن را ندارد و متخلفان در این زمینه تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت می شوند.
وی با بیان این که تلفن 197 آماده دریافت هرگونه نظر و گزارش های مردمی است، به طرح ناظران در سال جاری اشاره کرده و گفت: ناظران که از مردم و معتمدین محله ها تشکیل شده، در راستای اهداف ناجا با نیروی انتظامی قم همکاری می کنند و در سال بعد نیز از این ظرفیت برای تحقق اهداف پلیس استفاده خواهیم کرد.
وی به موتورسوارانی که با رفتارهای پرخطر باعث ایجاد ناآرامی در سطح شهر می شوند هشدار داد که در صورت تخلف، موتورسیکلت آنها توقیف می شود.
وی در عین حال از برگزاری همایش تجلیل از رانندگان و موتورسواران قانونمند در سال آینده در قم خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ سازی بتوانیم شاهد ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ رانندگی و رعایت مقررات توسط رانندگان باشیم.

** افزایش 2 برابری واحدهای گشت انتظامی در نوروز 98
فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنان خود، از افزایش 2 برابری واحدهای گشت انتظامی در نوروز 98 در این استان خبر داد و افزود: قرارگاه نوروزی از 25 اسفندماه امسال فعال شده و به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مردم و زائران است.
آقاخانی ادامه داد: مردم می توانند با شماره های 21245، 21244 و 21243 با پیش شماره 025 با این قرارگاه تماس حاصل نمایند.
وی اضافه کرد: طرح های ویژه پلس راهور در ایام نوروز امسال به خصوص در ایام خاص همچون شب سال تحویل در نقاط مختلف قم به ویژه هسته مرکزی شهر اجرا خواهد شد.
وی با بیان این که بسیاری از مردم مشتاق حضور در شهر مقدس قم و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران هستند گفت: پیش بینی ما افزایش 2 برابری حضور زائران و مسافران در نوروز امسال نسبت به نوروز 97 است و در این راستا ایستگاه های پلیس با هدف کار انتظامی، ارشاد، راهنمایی و مشاوره به سه برابر افزایش می یابد.
آقاخانی با اشاره به این که رزمایش انتظامی نیز از 25 اسفندماه امسال آغاز شده و تا 17 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت گفت: استقرار پلیس در محورهای مواصلاتی، 2 برابر افزایش و واحدهای گشت سرکشی به اصناف و مراکز اقامتی نیز 2 برابر افزایش یافته است.

** کاهش 11 درصدی جرایم مهم در قم
فرمانده انتظامی قم در ادامه سخنانش اظهار داشت: مجموع جرایم مهم قم در سال جاری 11 درصد، شرارت 20 درصد، نزاع های دسته جمعی 25 درصد، قتل 25 درصد، کلاهبرداری پنج درصد، مسائل اخلاقی هشت درصد و صدور چک بلامحل 15 درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: کشفیات مواد مخدر 11 درصد، جرایم رایانه ای 240 درصد، سرقت های خرد 22 درصد، جعل اسناد 9 درصد، سوخت قاچاق یک درصد و کشفیات تجهیزات ماهواره 94 درصد افزایش یافته است.
آقاخانی با بیان این که سرقت موتورسیکلت، بیشترین آمار سرقت در استان قم را به خود اختصاص داده است افزود: سرقت خودرو، قطعات خودرو، اماکن، کیف قاپی و مغازه نیز در رده های بعدی قرار دارد.
به گفته وی، در سال جاری هیچ موردی از سرقت بانک و طلافروشی در قم رخ نداده است.
وی به افزایش هشت درصدی فوتی ها در تصادفات های درون شهری و 13 درصدی در تصادف های برون شهری اشاره و ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی و اصلاح نقاط حادثه خیز، در سال آینده شاهد کمترین تصادف ها در قم و محورهای مواصلاتی این استان باشیم.
وی در پایان با بیان این که در سالجاری، 17 هزار تن به دوایر مشاوره نیروی انتظامی قم مراجعه کردند گفت: این افراد به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای بهره مند شدند، ضمن این که 473 برنامه آموزشی حضوری در استان اجرا و به 150 هزار تن آموزش هایی ارائه گردید.
1175 / 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.