به گزارش ایرنا،حجت الاسلام امیرعطالله جباری روز سه شنبه درششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی قم در سالن جلسه های معاونت اجتماعی استانداری قم اظهار داشت: امسال کتابهای بریل تولیدی استان در 12 مرحله در کشور توزیع شد، که 6 میلیون و 285 هزار و 650 صفحه آن در قالب سه هزار و 850 نسخه فقط در چهار مرحله به استان های مختلف کشور فرستاده شد.
وی گفت: در این جلسه نیز پنج عنوان کتاب در 12 نسخه و یک میلیون و 110 هزار صفحه رونمایی و به 70 نهاد فرهنگی کشور ارسال خواهد شد.
جباری همچنین با اشاره به انجام 527 برنامه فرهنگی در سطح اداره کل و کتابخانه های عمومی قم طی سال 97 بیان داشت: این برنامه ها در راستای رویکرد ویژه نهاد کتابخانه های کشور و همچنین تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تبدیل کتابخانه به پایگاه فرهنگی اجتماعی انجام پذیرفته است.
وی در ادامه گفت:21 هزار و 507 تن عضو کتابخانه های عمومی هستند و 23 کتابخانه نهادی و 17 کتابخانه مشارکتی در مناطق مختلف استان و بخش های تابع فعال است که اعضای کتابخانه ها می توانند از منابع آن بهره مند شوند.
در حال حاضر 593 هزار و 576 جلد کتاب و یک صد عنوان نشریه در موضوع های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده، اقتصادی و سایر موارد در مخازن کتابخانه های عمومی استان موجود است.
وی گفت: امسال 466 هزار و 288 جلد کتاب غیر درسی توسط کتابخانه های استان امانت داده شده که از این تعداد 180 هزار کتاب با موضوع کودک و نوجوان و 257 هزار کتاب نیز با محتوای بزرگسالان است.
جباری با اشاره به برخی طرح های عمرانی کتابخانه های قم، احداث کتابخانه شهدای نوبهار را از جمله آن دانست و گفت:این طرح 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد،وتکمیل آن نیزنیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار می باشد
که 20 میلیارد ریال آن از طریق نهاد کتابخانه های کشور تامین شده است.
وی بازسازی سالن آمفی تئاتر کتابخانه های استان با 800 میلیارد ریال اعتبار را از دیگر اقدام های عمرانی دانست و افزود: راه اندازی کتابخانه ریحانه برای بانوان در منطقه محروم شهر قائم و پیگیری احداث کتابخانه در شهر سلفچگان و روستاهای کرمجگان و جنداب نیز از دیگر فعالیت های عمرانی به شمار می آید.

** عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به تهیه اطلس فرهنگی قم با همکاری استانداری، فرمانداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گفت: در فرایند طراحی این اطلس کمبود فضاهای فرهنگی در استان احصا می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر افزود: طبق اطلس فرهنگی، منطقه سالاریه یکی از مناطق محروم قم از نظر مسجد شناخته شده، از این رو برای شناسایی کمبودها در زمینه کتابخانه نیز باید نماینده ای از نهاد کتابخانه ها در جلسه های برنامه ریزی تهیه اطلس فرهنگی این استان حضور پیدا کند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.