به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم در مصلای قدس افزود: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تلاش می کند تا همه مردم از منابع طبیعی استفاده کنند و برای بهره مندی از انفال و منابع طبیعی نیازمند برنامه ریزی و قوانین مرتبط با آن هستیم.
وی با اشاره به ویژگی های قم خاطرنشان کرد: نزدیک به پنج هزار هکتار جنگل طبیعی و نزدیک به 12 هزارهکتار جنگل دست کاشت در این استان داریم.
وی با اشاره به ایجاد بوستان های جنگلی در اطراف قم گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، برای جلوگیری از ریزگردها، گیاهانی را در عرصه های منابع طبیعی قم کاشته که حفاظت و نگهداری از آنها و همچنین بوستان ها و فضای سبز برعهده عموم مردم است و باید این مساله را به فرزندان خود نیز آموزش دهیم.
طباطبایی نژاد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره درختکاری گفت: باید از گیاهان و درختان به نحو شایسته استفاده کنیم و درختان مثمر بکاریم و از کاشت نهال های مضر جلوگیری به عمل آید.
وی با بیان این که شعار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛ حفظ، احیا، توسعه و بهره وری از منابع طبیعی است؛ به مردم توصیه کرد تا با این سازمان همکاری و برای سلامت جامعه در امر درختکاری مشارکت داشته باشند.
طباطبایی نژاد؛ با بیان این که امروز مسائلی مانند کمبود آب، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، ریزگردها، فرسایش خاک زندگی انسان را تهدید می کند، گفت: مساله فرسایش خاک را رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 1393 مورد توجه قرار دادند و باید جلوی آن گرفته شود.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.