به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی روز پنجشنبه در دیدار با محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش، سرمایه گذاری دراین وزارتخانه را ضروری دانست و افزود: کشورهای دیگر با سرمایه گذاری درآموزش و پرورش و تربیت نسل جدید توانسته اند به توسعه و پیشرفت چشمگیر دست یابند که این نشان از اهمیت توجه به بحث آموزش است.
وی با بیان اینکه ظرفیت های فراوان و استعدادهای نابی در حوزه های مختلف در کشور وجود دارد، گفت: یکی از برنامه های دشمن برای تهاجم فرهنگی، معرفی الگوهای غربی برای کودکان، نوجوانان و جوانان است و باید بستر لازم برای معرفی الگوهای برجسته کشور به نسل های جدید ایجاد شود.
نماینده آیت الله سیستانی در ایران، با بیان اینکه در حوزه توجه به استعدادها نباید به شعار بسنده کرد، ادامه داد: استعدادهای نخبه کشور از جمله سرمایه های عظیم نظام جمهوری اسلامی هستند که شناسایی آنها و برنامه ریزی کلان برای آنها بسیار ضروری است.
وی با بیان اینکه مشکل کشور نداشتن سیستم منسجم و منظم آموزشی است،گفت: بهترین افراد با استعداد در ایران هستند و باید با برنامه ریزی برای آموزش و به کارگیری آنها در آموزش و پرروش مورد توجه قرار گیرد.
وی با ابراز تاسف از کم کاری در زمینه تولید برنامه های اثرگذار در حوزه کودک و نوجوان در کشور گفت: در زمینه برنامه ریزی برای کودکان باید از شتاب زدگی خودداری و از تقلید در شیوه های برنامه سازی غربی ها باید اجتناب کرد.

** جدید ترین روش های تربیتی در آموزش و پرورش مورد تاکید است
وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: شاکله این وزارتخانه به سمت استفاده از روش های جدید تربیتی در حال تغییر است و جدید ترین روش های تربیتی و آموزشی در سال های اخیر مورد تاکید قرار گرفته است.
محمد بطحایی با بیان اینکه 40سالگی انقلاب فرصتی برای آسیب شناسی مسیر طی شده گذشته است، افزود: به طور قطع کشور از مشکلات اقتصادی کنونی گذر خواهد کرد ولی باید نسبت به رفع مشکلات موجود توجه شود.
دیدار با آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، حسین وحید خراسانی، سید محمدعلی علوی گرگانی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید و همچنین شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش قم از برنامه های اعلام شده سفر سید محمد بطحائی به قم است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.