به گزارش ایرنا، احمد رضا سمیعی نسب روز سه شنبه در سی امین جلسه کارگروه تنظیم بازار قم افزود: این طرح با مشارکت اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه های مرتبط از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی اجرا می شود و در این مدت 9 هزار و 224 مورد بازرسی انجام شده است.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه بهاره نیز 170 مورد بازرسی از اصناف انجام شد و 15 فقره پرونده تخلف تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.
نمایشگاه بهاره قم با 103 غرفه از ششم تا 12 اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های قم برپا شد.
وی در ادامه با اشاره به رصد قیمت 57 قلم کالا در یک هفته گذشته، گفت: از این تعداد، سه قلم نسبت به هفته گذشته تغییراتی بیش از 10 درصد داشته که 2 قلم افزایشی و یک قلم کاهشی بوده است.
سمیعی نسب افزود: 30 قلم کالا بدون تغییر، سه قلم کاهشی و 24 قلم کالا نیز روند افزایشی داشته است و قیمت 19 قلم کالا نسبت به میانگین کشوری بالاتر، 28 قلم کمتر و 10 قلم نیز در حد میانگین کشوری بوده است.

* مدیرکل تعزیرات حکومتی قم نیز گفت: در طرح بازرسی نوروز 373 پرونده به شعبه های این سازمان ارسال و تاکنون به 333 پرونده رسیدگی شده است.
مهدی ریاضی افزود: برای پرونده های رسیدگی شده، جریمه ای معادل 12 میلیارد ریال تعیین شده است.

* رئیس اتاق اصناف قم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برپایی نمایشگاه بهاره، گفت: در این نمایشگاه 103 غرفه شامل 59 غرفه پوشاک، 6 غرفه سبزی، یک غرفه ماهی، یک غرفه برنج و یک غرفه عسل برپا شد.
حسن احمدلو افزود: غرفه عسل به دلیل عرضه محصول تاریخ مصرف گذشته پلمپ شد و بازرسی از سایر غرفه ها نیز به صورت جدی و کامل صورت گرفت.
بیش از 40 هزار واحد صنفی و 58 اتحادیه اصناف مختلف در قم فعالیت می کنند.
سی امین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور دستگاه های ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم تشکیل شد و عوامل موثر در تعیین قیمت مرغ، گوشت، شکر و کاغذ مورد بررسی قرار گرفت.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.