به گزارش ایرنا، حمیدرضا شیخ الاسلام روز سه شنبه در نخستین گردهمایی مجمع مدیران خیراندیش مدارس قم افزود: امروز این مجمع همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) راه اندازی می شود و از مدیران مدارسی که توانمندی فعالیت در این بخش را دارند، دعوت کرده ایم.
وی با بیان این که در مجمع مذکور؛ به کلام، ایده، شخصیت و توان مدیران مدارس استان نیاز داریم، افزود: ان شاءالله با اقدام های این مجمع، در آینده دانش آموز بی بضاعتی در این استان نداشته باشیم، چراکه نیکوکارانِ داوطلب بسیاری در این زمینه داریم.
وی گفت: دانش آموزان نیازمند توسط مدیران مدارس معرفی می شوند و توسط این مجمع و با کمک مدیران خیراندیش و همکاری و مساعدت کمیته امداد امام خمینی به آنها کمک های لازم صورت می گیرد.
شیخ الاسلام با اشاره به 2 جشن عاطفه ها و نیکوکاری در طول سال برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و فعالیت های گوناگون کمیته امداد امام خمینی در این زمینه اظهار کرد: امسال پیشنهاد دادیم که در قم به عنوان استان نمونه، کار جدیدی در این زمینه انجام دهیم.
وی با اشاره به تشکیل مجمع مدیران خیراندیش مدارس استان افزود: امسال به جای ارسال برگه هایی به تمام مدارس برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت، تصمیم گرفتیم با تشکیل این مجمع، افراد داوطلب نیکوکار را در این زمینه شناسایی کنیم و با برنامه ای که خود اعضای این مجمع در نظر می گیرند، به دانش آموزان نیازمند کمک شود.
وی با اشاره به این که کمک به دانش آموزان نیازمند از سه ماه گذشته شروع شده است، گفت: در این مدت با کمک افراد خیر توانسته ایم، برای تعدادی از خانواده های نیازمند، منزل مناسب رهن کنیم.
وی اظهار کرد: خدمت به مردم فقط کمک مالی نیست، بلکه گاهی با فکر، تولید ایده و انجام کارهای مدیریتی درست نیز می توانیم به جامعه خدمت کنیم.
شیخ الاسلام با اشاره به کمک های مردمی و افراد نیکوکار به آموزش و پرورش گفت: در شرایط فعلی در کنار امر مدرسه سازی، نیاز است که از لحاظ معیشتی و اقتصادی نیز به برخی از دانش آموزان کمک کنیم.
وی افزود: با کمک خیران در سال تحصیلی جاری تاکنون؛ مقادیر زیادی لباس و لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.
وی ادامه داد: مبلغ 260 میلیون ریال توسط آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در زمینه تهیه لباس فرم مدرسه به دانش آموزان کمک شد و حدود 10 درصد دانش آموزان، لباس فرم خود را رایگان از تولیدی ها دریافت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال توسط مدرسه های استان برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت جمع آوری شد.
وی با اشاره به این که آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه دولتی به واسطه ارتباط نزدیک با مردم با سایر دستگاه های دولتی متفاوت است، گفت: مدیران و معلمان به عنوان اولیای دوم دانش آموزان محسوب می شوند.
شیخ الاسلام از مدیران مدارس به عنوان پل ارتباطی میان آموزش و پرورش با خانواده ها یاد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 400 مدیر مدرسه در این استان مشغول خدمت هستند.

** مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز قم نیز در این گردهمایی گفت: بیش از 50 درصد ساخت و سازهای مدارس توسط خیران انجام شده است.
سید ناصر علایی طباطبایی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز استان، هم در امر توسعه مدرسه سازی و هم در اجرای اهداف مجمع مدیران خیراندیش مدارس استان، در کنار آنها قرار دارد و در این زمینه تعامل و مشارکت خواهیم داشت.
مجمع مدیران خیراندیش مدارس استان قم به منظور جمع آوری کمک های مردمی و افراد نیکوکار و کمک به دانش آموزان نیازمند این استان تشکیل شده است.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.