محمود سیجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: نزدیکی قم به تهران به عنوان بزرگترین بازار مصرف کشور یکی از عوامل رونق سرمایه گذاری در بخش تولید این استان است.
وی افزود: اتصال به مهمترین راه های حمل و نقل کشور در بخش جاده ای و ریلی و همچنین نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام(ره) از دیگر مزایای سرمایه گذاری در حوزه صنعت قم است.
وی ادامه داد: همچنین زیرساخت های مناسب مانند گاز، برق، آب، مخابرات و سایر امکانات مورد نیاز تولیدکنندگان در شهرک های صنعتی استان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم است و آنان می توانند از این ظرفیت برای رونق بخشیدن به فعالیت های اقتصادی خود استفاده کنند.
سیجانی گفت: وجود گسترده مراکز علمی و دانشگاه های تخصصی حوزه صنعت، از دیگر مزایای قم در این بخش است که می تواند نیروی انسانی ماهر مورد نیاز واحدهای صنعتی را تربیت کند.
وی بیان کرد: قم در زمینه بسیاری از صنایع فرهنگی همچون صنعت چاپ و نشر جزو استان های نخست کشور است و گسترش سرمایه گذاری در این بخش با توجه به جایگاه علمی و مذهبی استان، می تواند درآمد زایی مناسبی درپی داشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین وجود مواد معدنی و محصولات کشاورزی متنوع در قم، زمینه فعالیت های اقتصادی گسترده در بخش ایجاد صنایع فرآوری مواد معدنی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این استان را به وجود آورده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنایع بومی شده در استان همچون کفش و دمپایی، چوب، سنگ، صنایع پلاستیک، لاستیک و صنایع فلزی از دیگر ظرفیت های صنعتی و معدنی استان هستند که می توان با ایجاد خوشه های صنعتی و ارتقاء فناوری واحدهای صنعتی تولید کننده آن، نسبت به توسعه و گسترش سرمایه در این بخش با سرمایه گذاری مناسب اقدام نمود.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.