مدیر پروژه واحد تولیدی ماهوربافان بلوچی منطقه آزاد چابهار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاز نخست این واحد تولیدی با ساخت سوله ‌ای به وسعت سه هزار مترمربع از بهمن ‌ماه سال گذشته با سرمایه ‌گذاری 40 میلیارد ریالی آغاز شده است.
رشید امیدی افزود: در حال انتقال ماشین‌ آلات به واحد تولیدی هستیم که با راه‌ اندازی آن ظرفیت تولید به 750 تن در سال می‌ رسد و زمینه اشتغال 150 نفر فراهم می‌ شود.
وی ادامه داد: محصولات تولیدی علاوه بر استفاده صیادان چابهار و کنارک به سایر کشورهای هدف حوزه خلیج‌ فارس (عمان و دوبی)، سریلانکا، بنگلادش و پاکستان صادر خواهد شد.
مدیر پروژه واحد تولیدی ماهوربافان بلوچی منطقه آزاد چابهار گفت: 10 نفر کارگر بومی با تمامی امکانات رفاهی و معیشتی در حال آموزش هستند که پس از گذراندن دوره آموزشی جذب این واحد تولیدی می‌ شوند.
وی بیان کرد: در فازهای بعدی، زنجیره صید، صیادی و شیلات شامل بسته‌ بندی آبزیان در سه هزار مترمربع سوله دیگر با سرمایه ‌گذاری پنج میلیارد تومانی تکمیل می‌ شود.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.