در پیام بهرام سرمست که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: نامگذاری خجسته زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی و مهندس برجسته تاریخ علم این سرزمین، خواجه نصیرالدین طوسی، به نام روز ملی مهندس بیانگر نقش والا و تعیین کننده این قشر در توسعه و پیشرفت کشور است.
پیام ادامه یافته است: بدون شک مهندسین به عنوان پشتوانه و سرمایه ارزشمند علمی یک کشور محسوب شده و ایران اسلامی در طول تاریخ با بهره مندی از توان تخصصی و اندیشه های سترگ و ایده های خلاق مهندسان متعهد و ساعی خود، توانسته است مسیر سازندگی و رسیدن به خودکفایی و استقلال در عرصه های مختلف را طی نماید.
پیام حاکیست: روز مهندس روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و فرصت مناسبی برای تبیین نقش و جایگاه تخصص مهندسی برای آحاد جامعه است.
استاندار قم در این پیام ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ نظام مهندسی استان قم، تبریک گفته، توفیق های روزافزون آنان در کمک به رشد و بالندگی میهن عزیز اسلامی را از درگاه خداوند متعال خواستار شده است.
پنجم اسفند روز تولد خواجه نصرالدین طوسی به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.