به گزارش ایرنا، فرماندار قم در این جلسه گفت: دستگاه های عضو ستاد راهیان نور باید در اعزام، اسکان و پذیرایی از زائران مناطق عملیاتی هم افزایی داشته باشند و درخواست داریم از تمام امکانات برای برگزاری هر چه باشکوه این اردوها استفاده نمایند.
رضا سیار افزود: سازمان هایی که سال های قبل عملکرد مثبتی داشته و در اعزام کاروان های راهیان نور همکاری های لازم را مبذول نمودند، قدردانی می نماییم و از سایر دستگاه ها نیز انتظار داریم تمام امکانات خود را به کار گیرند.
وی ادامه داد: بعضی دستگاه ها بیش از انتظار و بلافاصله پشتیبانی از اردوهای راهیان نور را انجام می دهند که در این راستا از شرکت های گاز، برق، آب و فاضلاب، بخشداری ها، شهرداری، ورزش و جوانان تشکر می نماییم.

* قم، معین خدمات رسانی به زائران در یادمان های فکه و سردشت
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم نیز گفت: این استان، معین خدمات رسانی به زائران در یادمان های فکه در جنوب کشور و شهیدان زین الدین در منطقه سردشت می باشد و در این راستا دستگاه های اجرایی اقدامات لازم را برای تامین زیرساخت ها انجام می دهند.
سرهنگ احمد حسینی افزود: باید حسینیه ای با ظرفیت 10 هزار تن در منطقه فکه ساخته شود که این کار به عهده وزارت نیرو می باشد و مهمترین پشتیبانی قم احداث پارکینگ، سایبان، محوطه سازی، تامین امکانات و تجهیزات است.
وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در سند ملی راهیان نور، گفت: این سند به تصویب ستاد مرکزی راهیان نور مستند به اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به همه استان ها و مراکز نظامی و انتظامی ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد:با توجه به مفاد این سند ، مقرر شد متناسب با حوزه اختیار و سطح جغرافیایی استان، برش استانی تهیه شود.
حسینی ادامه داد: متناسب با حوزه اختیار سازمان ها و تجربه سال های گذشته، وظایفی بر مبنای سند ملی به عنوان وظایف عمومی همه سازمان ها دیده شده و وظایف اختصاصی نیز برای آنان لحاظ خواهد شد.
وی ادامه داد: در این سند خدمات رسانی به زائران در 56 یادمان، بین استانهای مختلف تقسیم شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از 750 راوی در استان قم وجود دارد که چند دوره آموزشی نیز گذرانده اند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم افزود: حدود 200 نفر از افرادی که دربازدید از مناطق عملیاتی متحول شده اند، شناسایی و 30 تَن از آن ها برای مصاحبه اعلام آمادگی نموده اند که فیلم های مستندی در این زمینه ساخته می شود.

* اعزام بیش از پنج هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور
مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه گفت: در سال تحصیلی جاری پنج هزار و 94 دانش آموز دختر و پسر به اردوی راهیان نور اعزام شده اند که از سهمیه اختصاصی به این استان بیشتر است.
حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: از این تعداد 2 هزار و 629 دانش آموز پسر در قالب 59 دستگاه اتوبوس و 2 هزار و 465 دانش آموز دختر در قالب 54 دستگاه اتوبوس بوده است.
وی با بیان این که اعزام این تعداد دانش آموز کار بسیار سنگین و مهمی است، ادامه داد: با وجود این که باید اتوبوس های اعزامی را آمبولانس های اورژانس 115 همراهی نمایند، در بعضی از این اعزام ها یک آمبولانس نیز در کنار اتوبوس ها نیست.
وی افزود: باید آموزش و پرورش از نظر حمایت های بهداشتی و همچنین تامین بودجه یاری شود تا برنامه اردوی راهیان نور در سال های آینده با کیفیت بهتری برگزار شود.

* مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز دراین جلسه گفت: دوره های آموزشی مختلفی برای روحانیون به عنوان مبلغان همراه کاروان های راهیان نور برگزار شده و برای تشویق و ترغیب مردم در مساجد نیز فعالیت های بسیاری صورت گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی افزود: در راستای فعالیت های جهادی و برای مقابله با آسیب های اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت مساجد اقدامات خوبی انجام داده و تاکنون با محوریت پنج مسجد اصلی و شبکه ای با بیش از 60 مسجد، این اقدامات در حال پیگیری است.
2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.