به گزارش ایرنا، سرهنگ سید برزو نوربخش روز شنبه در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم در سالن جلسه های فرمانداری اظهار داشت: در طرح یاد شده که به صورت منطقه ای به اجرا درآمده یکهزار و 100 معتاد، 60 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه، تریاک و هروئین، 50 قبضه شمشیر و قمه و همچنین 2 قبضه سلاح گرم کشف شده است.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، سلفچگان، جعفریه، کهک و خلجستان است.

** دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در بررسی های صورت گرفته بیشتر معتادان دستگیر شده مواد مخدر سنتی مصرف داشتند، و استعمال شیشه و مواد مخدر صنعتی در بین آنها کمتر رایج بوده است.
ابوالفضل شریفی همچنین با تاکید بر نظارت دقیق بخشداران و نیروهای انتظامی مستقر در بخش های استان بر روی گلخانه های موجود گفت: تاکنون موردی از کاشت ماده مخدر گل در گلخانه های قم مشاهده نشده ولی سازمان جهاد کشاورزی نیز به این مساله توجه کافی داشته باشد.
وی همچنین اهتمام بخشداران به برگزاری جشن های سروستان را نیز ضروری دانست و گفت: با توجه به توقف اجرای این برنامه ها به دلیل ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، برنامه ریزی دقیق تری برای ادامه آن پس از 22 بهمن و همچنین استقبال بیش از پیش مردم و ساکنان محلات صورت گیرد.
جشن سروستان از جمله برنامه های فرهنگی اجتماعی پیش بینی شده توسط حوزه فرهنگی هنری شهرداری و صدا و سیما به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در قالب 40 برنامه است، که طی آن هر هفته در یکی از بوستان ها و یا سالن های ورزشی اجرا و به صورت زنده از سیمای مرکز قم پخش می شود.
نشاط اجتماعی و آموزش های پیشگیری از اعتیاد، خاطره گویی انقلاب و دفاع مقدس و همچنین ارائه عملکردها و پیشرفت های عرصه های گوناگون استان در‌ چهار دهه گذشته از محورها و اهداف آن به شمار می آید.

** کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی قم نیز در بخش از این جلسه با اشاره به وجود بیش از 550 مسجد ثبت شده در بانک اطلاعاتی و سامانه اطلاع رسانی این سازمان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب طرح برپایی کارگاه های پیشگیری از اعتیاد در طی دو مرحله و در 80 مسجد در دستور کار قرار گرفته که مرحله نخست آن طی سه هفته در 40 مسجد استان برگزار شد.
حجت الاسلام مصیب منوچهری گفت: به صورت میانگین در هر مسجد 100 تن در این طرح شرکت کردند، و این برنامه ها در 2 مسجد به صورت زنده از شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش شد، که حدود 70 کاربر آن را دنبال می نمودند.
کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی قم گفت: از طرف استانداری برای اجرای مرحله آغازین طرح مذکور 160 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد، و برای مرحله دوم که تا پایان سال انجام خواهد گرفت، نیز همین میزان اعتبار پیش بینی شده است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.