به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید عصر دوشنبه در دیدار سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، افزود: اگر دشمن ببیند ما قوی هستیم خود عقب نشینی می کند و این به معنای لزوم قدرتمندی نظام اسلامی است.
وی بیان کرد: قدرتمند بودن در زمان رسول الله(ص) بر مبنای اسب و شمشیر بود و امروز قدرت در داشتن تجهیزات پیشرفته نظامی و هواپیماهای جنگی مدرن است، هرچه بتوانیم قدرت خود را گسترش دهیم و دشمن را بدین وسیله بترسانیم به آیات قرآن عمل کرده ایم.
وی ادامه داد: براساس آیات قرآن مسلمانان باید تا آنجا که می توانند قدرتمند باشند و با وسایل دفاعی گسترده دشمن را بترسانند، چرا که دشمن همین که متوجه شود ما قوی هستیم، خود عقب نشینی می کند.
آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: لازم است مسئولان کشور مراقب باشند جمعیت ایران به سمت پیری نرود چرا که با این فرهنگ تک فرزندی و حداکثر دو فرزندی به سمت پیری می رویم که این روند به خصوص برای عرصه های دفاعی آسیب زاست.
وی افزود: برای دفاع از کشور، داشتن تجهیزات مدرن کافی نیست بلکه احتیاج به نیروهای جوان است که بتوانند از این وسایل استفاده کنند.
وی ادامه داد: باید این مساله در نیروهای مسلح ترسیم شود که حفظ و قدرت اسلام با تکثیر فرزند است و فرهنگ فرزند آوری در میان کارکنان نیروهای مسلح با ابزار فرهنگی و امکانات تشویقی، تقویت شود، چرا که این جوان است که می تواند کارآمد و نیرومند باشد.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطره ای از امام راحل که ایشان در مقطعی در مورد سفر جمعی از افراد نظامی با یک هواپیما تذکر داده بودند، گفت: نباید جمعیت زیادی از افراد نظامی با یک وسیله نقلیه تردد کنند، بلکه باید با چند خودرو باشند و برای آنان نگهبان و مراقبت های لازم در نظر گرفته شود تا از توطئه دشمنان مانند حادثه تروریستی اخیر درامان باشند.
عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل وابسته به القاعده با اقدام کور تروریستی انتحاری، چهارشنبه هفته گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کردند.
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش - زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 تن از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 13تن دیگر زخمی شدند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.