امیر سرتیپ دوم خلبان رحمان افسری روز سه شنبه در آئین روز ارتش در همدان با بیان اینکه 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی قهرمان است اضافه کرد: 29 فروردین روزی است که بنیاگذار کبیر انقلاب در تصمیمی خردمندانه و بادرایت موجب استمرار نظام اسلامی در ایران شدند.
وی افزود: توطئه های شوم دشمنان نظام بلافاصله پس از پیروزی انقلاب آغاز شده و آنها تنها مانع رسیدن به هدف خود را، ارتش می دانستند.
ارشد نظامی آجا در همدان گفت: ارتش جمهوری اسلامی پیش از پیروزی انقلاب به این انقلاب پیوسته و پس از پیروزی انقلاب نیز حافظ انقلاب بوده و در هشت سال جنگ تحمیلی دوشادوش مردم رشادت های ماندگاری را برجای گذاشت.
سرتیپ افسری یادآوری کرد: دشمن برای پیشبرد هدف خود از جمله انحلال ارتش در فراخوان عمومی و رسمی، سربازان را مرخص کرد تا پادگانها خالی از نیرو شود.
وی بیان کرد: پس از انقلاب برای خنثی سازی توطئه های مختلف در داخل کشور ارتش وارد میدان شده که عده ای برای تضعیف این نیرو، فریاد ایستادگی ارتش در برابر مردم را سر دادند.
فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان اضافه کرد: شماری از فرماندهان نظامی نیز برای ذکر مسائلی به دیدار امام راحل رفتند که بنیانگذار کبیر انقلاب در فرمانی تاریخی عنوان کردند' ارتش باید بماند و با برگزاری رژه توان نظامی و همبستگی خود با مردم را نشان دهد'.
امیر خلبان افسری اضافه کرد: بر این اساس هر ساله در روز 29 فروردین ماه با برگزاری آئین رژه نیروهای مسلح ارتشیان توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش می گذارند.
وی پیام مراسم روز ارتش را تبعیت نیروهای مسلح از فرامین فرماندهی معظم کل قوا و آمادگی کامل قوا برای دفاع از ارزشهای انقلاب دانست.
وی بیان کرد: ارتش دهه کنونی جمهوری اسلامی ایران، بر همان عهد و پیمان ، اعتقاد و حفاظت از آرمانها پایبند بوده و آماده جانفشانی برای این ملت هستند.
29 فروردین در تقویم رسمی کشور، روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.