به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا شاکری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در دوره مقدماتی این جشنواره بیش از پنج هزار تن از طلاب و بیش از پنج هزار تن نیز از خانواده های آنها در داخل کشور در این جشنواره شرکت کرده اند.
وی با بیان این که این جشنواره روزهای دوم و سوم اسفندماه امسال در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می شود، گفت: آیین اختتامیه آن نیز سوم اسفندماه سال جاری به همراه رونمایی از دستاوردهای 40 ساله این نهاد ترتیب می یابد.
وی با بیان این که کارکنان و خانواده های جامعه المصطفی العالمیه نیز در این جشنواره شرکت کرده اند، افزود: این جشنواره در حدود 50 نمایندگی این نهاد حوزوی در کشورهای مختلف جهان نیز در حال برگزاری است.
شاکری، معرفی آموزه های حیات بخش قرآن کریم و اهل بیت(ع) و تمسک به این بزرگواران، معرفی دستاوردها و ظرفیت های معرفتی حوزه های علمیه و المصطفی و ارتقای سطح دینی در سایه سار قرآن را از جمله هدف های این جشنواره برشمرد.
وی بیان کرد: این مسابقات در 2 بخش معارفی (کتبی) و مهارتی (شفاهی) برگزار می شود که بخش مهارتی شامل رشته های مطالعات قرآنی، تفسیر ترتیبی قرآن، مطالعات نهج البلاغه و صحیفه و سبک زندگی اسلامی است.
معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: بخش مهارتی در هشت رشته برای برادران و در هفت رشته برای خواهران در زمینه های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم ترتیب می یابد.
شاکری خاطرنشان کرد: جشنواره این دوره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با شعار «المصطفی، تربیت و هدایت قرآنی» برگزار می شود.
وی با بیان این که نهاد حوزوی رسالت خود را با محوریت قرآن کریم دنبال می کند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 10 هزار طلبه از 130 ملیت در سطوح مختلف تحصیلی در جامعه المصطفی العالمیه در داخل کشور مشغول به تحصیل هستند.
شاکری خاطرنشان کرد: در 40 سال فعالیت این نهاد حوزوی تاکنون حدود 50 هزار تن در سطوح مختلف از کشورهای گوناگون جهان از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 500 مرکز قرآنی توسط دانش آموختگان المصطفی در کشورهای گوناگون تاسیس شده است که این مهم بخشی از دستاوردهای قرآنی این نهاد به شمار می آید.
وی همچنین، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تجلیل از حماسه آفرینی ملت قهرمان ایران در برگزاری راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، گفت: جامعه المصطفی العالمیه دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی و یادگار امام خمینی است و همزمان با انقلاب اسلامی، این مرکز نیز وارد چهلمین سالگرد تاسیس خود شده است.

** مدیرکل امور قرآنی جامعه المصطفی العالمیه نیز در این نشست گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این جشنواره ارائه کرد و گفت: کارگاه های آموزشی نیز در حاشیه این جشنواره برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی؛ داوری متمرکز تمامی آزمون های بخش شفاهی، مجازی سازی برخی از آزمون ها و برگزاری دوره مهارتی آموزش داوری ویژه طلاب را از ویژگی های این دوره از جشنواره دانست.
جامعه المصطفی العالمیه، نهادی حوزوی و بزرگ ترین مرکز آموزش بین المللی تشیع است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی مستقل دارد. این نهاد حوزوی، آموزش های خود را در 129 رشته آموزشی و 6 حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می دهد، همچنین دوره های اصلی جامعه المصطفی العالمیه به هفت زبان دنیا برگزار می شود.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.