به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی پوستر آیات در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ، هدف جشنواره آیات را نشان دادن زیبایی به مخاطب برای رساندن بیننده به ملکوت دانست، افزود: اگر این جشنواره نتواند منتهی به آثاری شود که مخاطبان را به چنین هدفی والایی هدایت کند، نباید به طور قطع هیچ دستاوردی داشته باشد
وی ادامه داد: اگر هنر این واقعیت را نشان دهد که همه چیز عالم به دست خداست، این بازگشت به ملکوت بسیار اثرگذار است و دیگر زیبایی های ظاهری برای انسان دل ربا نخواهد بود.
مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنر را جلوه غریزه زیباشناسی انسان دانست و گفت: فطرت زیباپسندی نیاز به آموزش ندارد، حدو مرز ندارد و زبان ها، اعتقاد ها نمی تواند در آن ها ایجاد اختلال کند.
وی با بیان اینکه 14 غریزه در انسان وجود دارد که هر کدام موجب تحرک در انسان می شود ادامه داد: زیباپسندی در تمام انسان ها وجود دارد و این غریزه منجر به حرکت به سمت کمال می شود.
خسروی، با بیان اینکه خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد افزود: هنرمند کسی است که می تواند این زیبایی را به دیگران منتقل کند و آنچه را خود احساس می کند دیگران را نیز در آن شریک کند.
وی با بیان اینکه هنرمندان در عرصه های مختلف جلوه هایی از رسیدن به حقیقت عالم است گفت: هنر نباید عریان و فاش باشد بلکه هنر بودن هنر در رمز و راز بودن آن است و هر چه پیچیده تر و پوشیده تر باشد، آن هنر زیباتر است.
خسروی ادامه داد: تمام پدیده های عالم دارای ظاهر و باطنی است که جنبه نورانی آن جنبه ای است که به سوی خداست و جنبه ای که به سوی مادیت است، تاریک است و هنرمند پلی از ظاهر به باطن پدیده ها می زند.
وی با بیان اینکه زیبایی دارای جاذبه است و تعقل را می گیرد، ادامه داد: هر هنری الهی نیست بلکه برخی هنرها شیطانی است که مخرب جامعه و ارزش های آن خواهد بود.
مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر هنرمندان و شاعران بزرگ ایران، پل زدن از ظاهر به باطن بوده است و باید سایر هنرها نیز در چنین مسیری حرکت کند.
300 اثر از 20 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد 53 اثر به نمایشگاه این جشنواره راه پیدا کرده است.
دراین آیین که با حضور فعالان قرآنی، هنرمندان، فرهیختگان استانی و کشوری ترتیب یافت ،از 9 برگزیده جشنواره تجلیل شد.
همچنین تجلیل از خانواده هنرمند سید محمد مرحوم ساجدی از دیگر بخش های این اختتامیه بود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.