به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار جمعی از طلاب اعزامی به مناطق محروم افزود: اقدام هایی که در عرصه تبلیغ صورت گرفته به خصوص در مناطق محروم جواب دندان شکنی است به کسانی که می کویند حوزه ها و مراجع چه اقدامی انجام می دهند؟ و همچنین کسانی که می گویند وجوهات شرعی که به مراجع داده می شود در کجا مصرف می شود؟
وی اضافه کرد: مسئولیت ما در روز قیامت بسیار سنگین است و باید از علمی که در حوزه های علمیه به دست آورده ایم انفاق کرده و بعد از تکمیل شدن خودمان، مردم را از حیرت و سرگردانی نجات بدهیم.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ارزش و اهمیت جایگاه تبلیغ دین در اسلام، اظهار داشت: بدون شک از این که به مناطق محروم می روید و به تبلیغ دین می پردازید و خلق خدا را هدایت می کنید اجرتان نزد خدا محفوظ است.
وی خاطرنشان کرد: امروز برخی روستاها در کشور وجود دارد که 25 سال هست روحانی و مبلغی به این روستاها نرفته است، در این زمینه حوزه های علمیه مسئول هستند.
وی خطاب به مبلغان با تاکید بر این که مبلغ دین باید به نیت جهاد فی سبیل الله حرکت و مردم را هدایت کند، گفت: افضل جهاد همین جهاد تبلیغی است و جهاد علمی و دینی از بهترین جهادهاست؛ بسیاری از مردم آماده پذیرش هستند و مبلغان هم آگاهی دارند و این توفیقی از جانب خداوند است که نصیب شما شده است.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به آیه ای از سوره اعراف اظهار داشت: طبق این آیه مومنان دارای چند صفت هستند، اول اینکه وقتی نام خدا برده می شود ترسان می شوند، چراکه در برابر خدا مسئولیت دارند، دوم این که هر وقت قرآن خوانده می شود بر ایمان آنها افزوده می شود و سوم اینکه فقط به خدا توکل می کنند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های مومن این است که اقامه نماز می کنند، چراکه بین مصلین و اقامه کنندگان نماز فرق است، از این رو مومنان واقعی تلاش می کنند که همه اهل نماز باشند.
1175 / 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.