به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم، به پذیرش شرایط گروه مالی FATF اشاره کرد و افزود: گروه مالی FATF یک گروه بین المللی است و در حال حاضر 36 عضو دارد و از قطعنامه های شورای امنیت و کنسوانسیون های بین المللی استفاده می کند تا خودش را به عنوان یکی از نهادهای سازمان ملل در دنیا جا بیندازد و بتواند بر کشورهای مختلف فشار آورد.
وی اضافه کرد: این که گفته می شود ما عضو FATF می شویم، آدرس غلط دادن است و اصلا ما نمی توانیم عضو شویم، اینکه می گویند 180 کشور دنیا عضو شده اند و چرا ما نیابد شویم هم آدرس غلط دادن است، فقط 36 کشور عضو FATF هستند و بقیه باید شرایط این کشورهای عضو را بدون چون وچرا بپذیرند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با عضویت در این گروه مالی، تمام شرایط FATF بر ما تحمیل می شود و اگر این شرایط را بپذیریم و اقدامی نکنیم جزو مجرمان بین المللی هستیم و پرونده ما را به شورای امنیت می برند و علیه ما قطعنامه تصویب می کنند.
امیرآبادی گفت: اعضای این گروه کارشناسانی را به کشورهایی که درخواست پذیرش FATF را دارند، می فرستند و قوانین آن کشورها از جمله قوانین پولشویی، بانکی، مالی و اقتصادی را بررسی و قوانین دیگری را هم به قوانین بانکی و مالی این کشورها مرتبط می کنند.
وی افزود: کارشناسان اعزام شده قوانین آن کشورها را بررسی می کنند و ایراد می گیرند و آن کشورها نیز مکلف هستند ایرادها را برطرف کنند.
وی با بیان این که آمریکا رئیس گروه FATF است، گفت: این گروه کارشناسان را به ایران فرستاد و تمام قوانین بانکی، دستورالعمل ها، مقررات بانکی و مالی را بررسی کردند و 41 ایراد گرفتند که قسمتی از ایرادها را وزیر اقتصاد وقت پذیرفت.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از 41 ایراد، چهار مورد به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده تا تصویب شود، الان هم دعوا سر این است و گرنه بقیه موارد را دولت پذیرفته و تمام شده است.
وی با بیان این که قانون مبارزه با پولشویی از جمله این چهار قانون بود، افزود: برخی از ایرادهایی که به این قانون گرفته شده بود را در مجلس پذیرفتیم و اصلاح نمودیم و این اصلاحیه در راستای مقابله با سرمایه داران، نوکیسه ها و افرادی است که خون ملت را در شیشه کرده اند و با موبایل معامله می کنند، در حالی که باید تراکنش های مالی شان شفاف شود.
وی اضافه کرد: در این راستا سازمان مالیاتی را موظف کردیم که به تراکنش‌ های بانکی رسیدگی کند، جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.
امیرآبادی گفت: بر اساس یکی از این مصوبه ها ملت هایی که علیه ظلم و ستم، اشغالگری و نژادپرستی مبارزه می کنند تروریسم نیستند، FATF می گوید این مساله قابل قبول نیست و تایید تروریسم به عهده ماست.
امیرآبادی اضافه کرد: FATF خواستار حذف این تبصره از قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم است که دولت هم پذیرفته است.
وی بیان کرد: بعضی ها در سخنرانی می گویند اگر FATF را بپذیریم نمی توانیم از گروه های جهادی حمایت کنیم، در حالی که باید به مردم واقعیت ها را بگویم این مساله جزیی است. اینطور فکر نکنید که قرار است از این گروه ها حمایت صددرصدی کنیم و در داخل کشور ملت ایران در تنگنا و سختی قرار گیرند، این هم آدرس غلط دادن به مردم است.
وی تصریح کرد: مساله این است که FATF دقیقا در راستای تحریم های دشمنان است، وقتی آن را می پذیریم یعنی تمام مبادلات و معاملات در سطح جهان با کشورهای دیگر باید شفاف و روشن باشد.
وی ادامه داد: کشوری که در حال جنگ اقتصادی است و یکی از غول ‌های اقتصادی دنیا، این کشور را تحریم کرده، کدام عقل سلیم قبول می کند اطلاعات این کشور را به وضوح دست دشمنان قرار دهد و اعلام کند در شرایط تحریم چگونه دارو و کالا برای مردم می خرد.
امیرآبادی تاکید کرد: چه کسی در این کشور تضمین می کند که فردا ما FATF را بپذیریم و آن ها بهانه نیاورند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: وزرایی که برای تصویب پالرمو به رهبر انقلاب نامه می نویسند آیا از نقشه های دشمنان اطلاع ندارند؟ آیا تضمین می دهند که مشکلات اقتصادی مردم با عضویت در FATF حل خواهد شد؟
وی بیان کرد: من به عنوان عضو مجلس شورای اسلامی تضمین می دهم که اگر وارد FATF شویم کارمان سخت تر و مشکلات مردم بیشتر می شود؛ نباید مقام عالی کشور را تحت فشار دهیم.
امیرآبادی اضافه کرد: زمانی که به آرمان های انقلاب وفادار بودیم و از روحیه جهادی و توانمندی های ملت استفاده کرده ایم موفق بوده ایم.
وی تاکید کرد: امروز از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست داریم که بر اساس منافع ملت تصمیم بگیرد، آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، باید بر اساس منافع ملت حرکت کنیم.
امیرآبادی در ادامه به بودجه سال 98 اشاره کرد و گفت: دولت در بودجه سال آینده نسبت به امور دفاعی و مراکز فرهنگی، علمی و دانشگاهی بسیار کم لطفی کرده است، به طور حتم در مجلس بررسی می شود.
به گفته وی، قیمت فروش حامل های انرژی در مجلس در حال بررسی است، اعتقاد داریم که سرانه بنزین باید به همه مردم داده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید رهبری بر حفظ هویت فرهنگی شهر قم اشاره کرد و گفت: از مردم قم می خواهیم مراقب رفت و آمد افراد به خصوص کسانی که از شهرهای دیگر می آیند باشند، نیروی انتظامی و دادستانی مردم را همراهی کنند، منظر شهر قم نباید غیرانقلابی و غیراسلامی شود؛ باید با این مسائل مقابله شود و بی تفاوت نباشیم.
نماینده قم در مجلس همچنین گفت: چه ضرورتی دارد سفیران کشورهای اروپایی در یکی از روستاهای این شهر حضور پیدا کند و مرکز فرهنگی و اجتماعی احداث کنند. باید مراقبت شود.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.