به گزارش ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت ‌الله سید محمد سعیدی عصر دوشنبه در دیدار اعضای ستاد یادواره «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تاکید کرد: قوه قضاییه نیز باید با نگاه به خون ‌هایی که درمسیر انقلاب ریخته شده است، با فساد برخورد کند.نجات و دفاع الهی نیازمند هزینه، شهید و مجاهد است.
وی خاطرنشان کرد: مجلسی‌ ها و سیاسیون هم باید مدافع حرم باشند، چراکه دفاع از حرم فقط کار افرادی نیست که جان خود را در راه خداوند متعال تقدیم کردند.
وی گفت: فرهنگ دفاع از حرم را باید فرهنگ گسترده‌ ای بدانیم، باید با سیاست علوی عمل کنیم و در این راستا باید از بزرگانی همانند حضرت معصومه(س) الگوبرداری کنیم که با حضور خود در شهر مقدس قم توانستند به تربیت شاگردانی همانند امام خمینی برسند.
آیت الله سعیدی همچنین فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) علیها را تسلیت گفت و افزود: امیدواریم این مناسبت ‌ها تصمیم ما را برای دفاع از ارزش‌ های دینی قوی ‌تر و دشمن ‌شناسی و معرفت ما را برای مبارزه با دشمنان بیشتر کند.
وی اضافه کرد: بهمن، ماه رسیدن امدادهای غیبی و جوشش و خروش مردم است، اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و دشمنانی که به دنبال براندازی نظام اسلامی طی این سال‌ ها بوده ‌اند، اکنون مجبور هستند، سربلندی نظام اسلامی را در 40 ‌سالگی مشاهده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان این که اهل‌ بیت(ع) نسبت به شهر مقدس قم نگاهی ویژه دارند، گفت: ما باید نسبت به جایگاه قم آگاه بوده و کارهای مختلف خود را بر اساس شان این شهر مقدس دنبال کنیم.
وی از حضرت معصومه(س) به ‌عنوان نخستین مدافع حرم نام برد و افزود: قبل از هجرت حضرت نیز در تاریخ قم نوشته شده بود که این شهر حرم اهل ‌بیت(ع) است و ایشان به قم آمدند تا در این شهر مدافع حرم باشند.
وی با اشاره به این که شکل ‌گیری انقلاب اسلامی نیز به برکت شهر مقدس قم دنبال شد، عنوان کرد: این که قم بیشترین شهدای مدافع حرم را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، با جایگاه این شهر همخوانی دارد، اما این همخوانی ‌ها باید در عرصه‌ های گوناگون حفظ شود.

* برگزاری یادواره «مجاوران کریمه مدافعان عقلیه»
فرمانده لشکر 17 عملیاتی علی ا‌بن ابیطالب(ع) استان قم نیز در این جلسه، از برگزاری یادواره «مجاوران کریمه مدافعان عقلیه» با 9 برنامه مختلف خبر داد و افزود: گردهمایی همسران شهدا و رزمندگان مدافع حرم و دفاع مقدس، برپایی نشست‌ های بصیرتی در مدارس قم و غبارروبی شهدای مدافع حرم با حضور ورزشکاران از جمله برنامه‌ های این یادواره خواهد بود.
اسدالله گنجعلی، با بیان این که استان قم از نظر تعداد شهدای مدافع حرم، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: امسال سومین یادواره شهدای مدافع حرم در قم برگزار می ‌شود.
وی افزود: این یادواره هر ساله 12 بهمن ‌ماه همزمان با سالروز شکست حصر نبل ‌الزهرا برگزار می ‌شود، چراکه نیروهای مدافع حرم استان قم در این عملیات به صورت ویژه نقش ‌آفرین بوده‌ اند و عملیات شکست حصر نبل ‌الزهرا در شکست داعش و پیروزی نیروهای جبهه مقاومت بسیار تاثیرگذار بوده است.
فرمانده لشکر 17 عملیاتی علی ا‌بن ابیطالب(ع) استان قم خاطرنشان کرد: رویکرد امسال این یادواره نگاه به دستاوردهای انقلاب در جبهه مقاومت خواهد بود.
وی با بیان این که در سال گذشته 21 برنامه مختلف در یادواره «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» دنبال شده است، افزود: از جمله مهم ترین برنامه ‌های سال گذشته برگزاری مراسمی ویژه با حضور خانواده‌های زینبیون و فاطمیون، برپایی نمایشگاه انقلاب فاطمی و برگزاری نشست ‌های بصیرتی در 300 مدرسه بوده است.
وی یادآور شد: مراسم اصلی همزمان با 12 بهمن ‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره) با سخنرانی سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار می ‌شود و همچنین با هماهنگی صدا و سیمای مرکز قم 20 مستند ویژه جبهه مقاومت در این مراسم رونمایی می شود که در یکی از این مستندها به عملکرد رزمندگان قمی در عملیات نبل ‌الزهرا پرداخته شده است.
گنجعلی از برگزاری همایش همسران شهدا و رزمندگان مدافع حرم و دفاع مقدس در شهر مقدس قم خبر داد و افزود: برپایی نشست‌ های بصیرتی در مدارس قم با مشارکت اداره ‌کل آموزش و پرورش استان، کنگره شب شعر مدافعان حرم در حرم مطهر بانوی کرامت و غبارروبی شهدای مدافع حرم با حضور ورزشکاران در 18 بهمن ‌ماه از جمله دیگر برنامه‌ های این یادواره است.

* برگزاری شب شعر مدافعان حرم در حرم حضرت معصومه(س)
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این دیدار، از برگزاری شب شعر مدافعان حرم در حرم مطهر کریمه اهل ‌بیت(ع) خبر داد و گفت: در راستای برگزاری یادواره «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» این شب شعر، با حضور آیت ‌الله سید محمد سعیدی امام ‌جمعه قم و جمعی از شاعران برجسته استان در حرم مطهر بانوی کرامت(س) برگزار می ‌شود.
سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به این که در قالب این یادواره برنامه‌ های مختلف فرهنگی در شهر مقدس قم دنبال می ‌شود، افزود: این اداره ‌کل با استفاده از ظرفیت‌ های خود تلاش کرده است تا این یادواره به شیوه مطلوب در قم دنبال شود.
وی از برگزاری فراخوان کشوری شعر مدافعان حرم با عنوان «کبوتران حرم» خبر داد و گفت: این فراخوان نیز تا پایان اسفندماه امسال دنبال می ‌شود و از مجموعه آثار شاعران کتاب جامعی تهیه و منتشر خواهد شد.
وی با اشاره به مشارکت استادان برجسته ‌‌ای همچون استاد محمدعلی مجاهدی از شاعران شعر آیینی کشور، در راستای برگزاری فراخوان شعر «کبوتران حرم» گفت: در این فراخوان با استفاده از ظرفیت استادان توانمند، مجموعه شعر متفاوتی ارائه می ‌شود.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.