به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهلات زائرین استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری، با اشاره به حضور بیش از 24 میلیون زائر در سال در این استان تاکید کرد: ستاد دائمی سفر باید هر 2 ماه یک بار برگزار شود تا شاهد کاهش مشکلات زائران باشیم.
وی با اشاره به زیرساخت های قم در قبل و پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: در سال 1357 قم تنها 19 واحد اقامتی با یک هزار و 91 تخت داشت که این رقم در سال 1396 به 284 واحد اقامتی با 11 هزار و 607 تخت افزایش یافت.
در حال حاضر 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر و 166 واحد خانه مسافر و همچنین 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان قم پذیرای زائران و مسافران هستند.
وی با اشاره به ارائه خدمات لازم در ایام تعطیلات نوروزی به زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، بر توجه به مساله مبلمان شهری و ایجاد نشاط در فضای شهری نیز تاکید کرد و گفت: امنیت، سلامت و اسکان زائران از اولویت های نخست ما به شمار می آید.
هاشمی خواستار نظارت دقیق بر رستوران ها و مراکز اقامتی و اطلاع رسانی مناسب به مسافران نوروزی در زمینه معرفی اماکن زیارتی، اقامتی و تفریحی استان شد و گفت: در این ایام می توان روستاهای هدف گردشگری را نیز به مسافران معرفی کنیم.
وی از دستگاه هایی که عملیات حفاری در سطح شهر قم دارند، خواست تا فعالیت خود را در زمینه حفاری پیش از 10 اسفندماه سال جاری به پایان برسانند.
وی افزود: حضور پزشکان متخصص در بیمارستان ها در ایام تعطیلات نوروزی نیز ضروری است.
هاشمی از کمیته های 11 گانه ستاد تسهیلات زائرین خواست تا در جلسه های کمیته ها به نیازهای گوناگون زائران بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) توجه و در رفع آنان تلاش و کوشش کنند.
وی با بیان این که موظف هستیم برای رضایت مندی زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) تلاش کنیم، گفت: یکی از ظرفیت های استان صنایع دستی مانند فرش دستباف است که با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در این ایام می توان زائران را با صنایع دستی این استان آشنا کرد.
سرپرست استانداری قم همچنین بر راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی استان قم تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، از حضور باشکوه مردم ولایتمدار قم در تشییع پیکر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز شرکت باشکوه مردم قم در راهپیمایی عظیم نهم دی تقدیر و سپاسگزاری کرد.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری سوم دی ماه جاری در70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
هاشمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و قیام 19 دی مردم قم در سال 1356، نهم دی ماه را روز تجلی بصیرت امت با ولایت دانست و گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند و شایسته بهترین خدمت ها به ویژه در شهر مقدس قم می باشند.
در این جلسه تعدادی از مدیران استان و مسئولان کمیته های 11 گانه ستاد تسهیلات زائرین قم گزارشی از فعالیت های سال گذشته و برنامه های امسال خود ارائه کردند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.