به گزارش ایرنا، وی روز شنبه دردیدار حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: مصوبات این شورا چون ضمانت اجرایی آن روشن نیست به همین دلیل با وجود مصوبات خوب، اما اجرایی نمی شود.
وی با اشاره به وجود ابهامات زیاد پیرامون شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وظایف، کارکردها و اهداف این شورا برای مردم روشن نیست و باید بیش از پیش برای مردم معرفی شود.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی قوی، نیاز شدید امروز ما است چرا که با مشکلات علمی زیاد در دانشگاه ها و حوزه ها و مشکل های سنگین فرهنگی مواجه هستیم.
وی فضای مجازی را دردسری بزرگ دانست و گفت:عده ای می خواهند فضای مجازی رها باشد ولی نمی توان نسبت به مفاسد این فضا بی تفاوت بود.
آیت الله مکارم شیرازی یکی از مهمترین کارهای دستگاه های فرهنگی را ساماندهی به فضای مجازی دانست و اظهار داشت: اگر این فضا اصلاح نشود بسیاری از دستاوردهای فرهنگی کشور از بین رفته و جامعه دچار مشکلات زیاد فرهنگی و اجتماعی می شود.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه برنامه ها، کتاب ها و اساتید دانشگاه ها باید در مسیر و هم جهت با آرمان های انقلاب اسلامی باشد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای اختیارات بسیار مهمی است ولی مهم، چگونگی استفاده از این اختیارات است.
وی گفت: در برخی کتاب های دانشگاهی چیزهایی وجود دارد که مناسب نیست و اخیرا کتابی برای من فرستاده شده که در دانشگاه ها تدریس می شود که این کتاب دارای مطالب خلاف نسبت به اصول و فروع اسلام است.
آیت الله مکارم شیرازی ایجاد گروهی برای بررسی تمام کتاب های درحال تدریس در آموزش و پرورش و دانشگاه ها را ضروری دانست و تاکید کرد: در حوزه علمیه نیز به دلیل تکثر کتاب های تالیف جدید نیاز به وجود چنین شورایی وجود دارد.
وی رصد فضای مجازی و پاسخگویی به شایعات و مطالب خلاف واقع را با اهمیت دانست وگفت: فردی که اخیرا خلع لباس شد یک میلیون و 299 هزار دنبال شونده دارد که پس از جریان اخیر 200 هزار تن به آنها افزوده شد که شرایط موجود در فضای مجازی را نشان می دهد.
وی با انتقاد از اختصاص پهنای باند گسترده به شبکه های اجتماعی خارجی گفت: تا سالم سازی درستی در فضای مجازی صورت نگیرد، آسیب های این فضا ادامه خواهد داشت.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دولت دلسوز سالم سازی فضای مجازی نیست ادامه داد: اگر امکان اصلاح تمام فضای مجازی وجود نداشته باشد باید هر مقدار که در توان شورای عالی انقلاب فرهنگی است نسبت به آن اقدام کند.
وی با تاکید بر گسترش نظارت بر شئون مختلف فرهنگی تاکید کرد: اخیرا در تئاتر های کشور صحنه هایی رقم می خورد که مناسب نیست و باید نسبت به نظارت در این حوزه نیز توجه جدی تری صورت گیرد.
وی درادامه با انتقاد از اجرای سند 2030 در برخی مدارس کشور گفت: به صورت ملموس برخی در حال اجرای این سند در مدارس هستند و گوششان به حرف هیچ کس بدهکار نیست.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: برخی افراد نفوذی در کشور هستند که کاری به وزیر ندارند و کار خود را در راستای اجرای سند 2030 انجام می دهند.
به گزارش ایرنا ، رهبر معظم انقلاب اسلامی 12 دی ماه جاری در حکمی حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی را به سمت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند ، پیش از وی محمدرضا مخبر دزفولی از سال 84 این مسئولیت را عهده دار بود.
در برنامه سفر یک روزه عاملی به شهر مقدس قم، علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س)، دیدار با آیات عظام حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی ازمراجع تقلید، جلسه با ریاست و مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی، بازدید از دبیرخانه شورای تخصصی حوزوی و حضور در جلسه مجمع شورای تخصصی حوزه پیش بینی شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.