به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور عصر سه شنبه در آیین افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران در قم، با اشاره به این که 500 مدرسه علمیه زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران است، افزود: با پژوهش های ساده و تکراری نمی توانیم به جایگاه مرجعیت دینی برای حل مسائل زنان برسیم، باید پژوهش های سخت و کارآمد در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: فاضلانه ترین، عالمانه ترین و پر منبع ترین بخش کشور برای تامین نیازهای پژوهشی، حوزه علمیه قم است که باید از این امکان به نحو شایسته بهره برد.
بهجت پور گفت: خواهران باید بتوانند هم در زندگی و هم در فعالیت های دینی به نحو شایسته ای نقش ایفا کنند و اگر بنا باشد برای هر پژوهش یا تحصیلی، طلبه از زندگی و خانه فاصله بگیرد، با لطمه های فراوانی مواجه می شود.
وی افزود: سیاست راهبردی و دقیقی که در طول این سال ها حوزه علمیه خواهران پیگیری کرده این بوده که طلبه ها از نزدیک ترین نقطه ممکن به منزلشان در حوزه مشغول به تحصیل باشند و همزمان با فضای مجازی نیز ارتباط داشته باشند.
وی اضافه کرد: حوزه علمیه راه طلبه را به دانشورزی، دانشمندی و حضور در مکان های دانش نزدیک کرد و افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی نیز در راستای همین سیاست ارزشمند است تا با سهولت بتواند با کانون دانش و دانش ورزی در قم ارتباط برقرار کند.
بهجت پور ادامه داد: مرکز مشاوره و پژوهش های حوزه خواهران از گام های بسیار نو و ازشمند است که در ادامه فعالیت های حوزه خواهران و با هدف همراهی، ارائه مشاوره و طراحی پرونده علمی طلابی که مشغول نوشتن پایان نامه هستند، راه اندازی شد.
وی با بیان این که با افتتاح این مرکز، پاسخگویی به سوالات پژوهش، مرتفع و دسترسی به منابع تسهیل می شود، خاطرنشان کرد: با این امکانات طلبه با استعداد جرات می کند پژوهش های سخت انجام دهد، زیرا اطمینان دارد عالمان بزرگی وی را یاری می کنند و منابع در اختیارش قرار می گیرد.
وی با تاکید بر آموزش های پژوهش مدار، بیان کرد: اگر در آموزش، استاد کنار دانشجو و طلبه قرار گیرد و درباره موضوعی که پژوهش می کند روزانه راهنمایی های لازم را انجام دهد، خروجی پژوهش طلبه را رشد می دهد و دانش را گسترده تر می کند.
بهجت پو افزود: افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی فرصتی است تا حوزه خواهران به مرجعیتی برای پاسخ به نیازهای دینی زنان در سراسر جهان تبدیل شود.

* معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز در این آیین گفت: با وجود تنگناهای بودجه ای مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران راه اندازی شد که گام بسیار بلندی به سمت برطرف کردن مشکلات علمی حوزه های خواهران در اقصی نقاط کشور است.
حجت ‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حصاری افزود: با راه اندازی این مرکز امکان دسترسی روان طلاب در دورترین و محروم ترین نقاط کشور با برجسته ترین اساتید فاضل، پرسابقه و پرتلاش حوزه قم برقرار می شود و گام مهمی در ایجاد و توسعه عدالت علمی در سراسر حوزه های علمیه است.
وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 50 تَن از اساتید برجسته حوزه قم در رشته ها و گرایش های تخصصی مختلف، دعوت حوزه علمیه خواهران را برای شرکت در این حرکت علمی بزرگ قبول کرده اند.
مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه علمیه خواهران با استفاده از سه روش مراجعه حضوری، تلفنی و رایانه ای به طلاب خواهر در 18 گرایش علمی موجود مشاوره ارائه می دهد. در این آیین از 6 فعالیت پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی از جمله ایجاد پایگاه پژوهشی برای مدیریت های استانی و هر مدرسه یک پایگاه پژوهشی رونمایی شد.
حدود 60 هزار بانوی طلبه در 500 مدرسه حوزه علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.