به گزارش ایرنا، مدیر حوزه علمیه قم و دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت اجلاسیه جامعه مدرسین با اشاره به مباحث مطرح شده در این کمیسیون اظهار داشت: ترویج فرهنگ ساده زیستی، تأکید بر جایگاه اصیل روحانیت، تعامل حداکثری با شخصیت های حوزوی و لزوم پاسخگویی به شبهات در سراسر کشور از جمله مسائلی است که باید بسیار به آن توجه داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال بر ضرورت تقویت عملکرد روحانیت در عرصه های گوناگون و رصد تعامل های اجتماعی روحانیت تأکید کرد و گفت: مسئولان امر باید هرچه بیشتر به گزینش طلاب ورودی، حمایت و تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تقویت فرهنگ و تمدن اسلامی در جامعه، تعریف ساختار منسجم تبلیغی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه جدی داشته باشند.

* ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه ترویج شود
رئیس دانشگاه قم و دبیر کمیسیون صیانت و امنیت در اجلاسیه جامعه مدرسین نیز بر ضرورت ترویج ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز باید نهضت ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی را در جامعه به راه انداخته و به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت را در میان نسل جوان کشورمان توسعه دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز با بیان اینکه باید جلسه های همفکری و تعامل میان مدیران حوزه های علمیه و طلاب جوان تشکیل شود، اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی، در رفتار و گفتار نسبت به مسائل مهم اقتصادی کشورمان توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید ارتباط بیشتری با نهادهای نظارتی به منظور بهبود تأیید صلاحیت ها در انتخابات داشته باشند، تصریح کرد: جایگزین کردن جمعی از طلاب به جای معلمان بازنشسته برای تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد.

* شورای عالی تبلیغ در کشور ایجاد شود
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی در اجلاسیه جامعه مدرسین نیز با بیان اینکه نسل جوان کشورمان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاهی چندانی ندارد، خاطرنشان کرد: دستاوردهای ارزشمند انقلاب باید در قالب های مختلف برای همه مردم عرضه شود.
حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد با اشاره به اهمیت نماز جمعه در جهت ایجاد تعامل و همدلی با اقشار مختلف مردم، گفت: باید تلاش کنیم تا فضاهای دینی و معنوی در جامعه، برای جوانان جذاب بوده و روحانیون برای احقاق حقوق مردم تلاش کرده و به مسأله بسیار مهم وحدت و انسجام در جامعه توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی باید هرچه بیشتر به مشکلات معیشتی مردم و رفع محرومیت از مناطق دورافتاده توجه کنند، اظهار داشت: ابعاد مختلف اقتصادی مقاومتی را باید برای مردم تبیین کرده و امیدواریم این مسأله در دروس حوزوی نیز گسترش پیدا کند.
وی در پایان با انتقاد از نبودن مدیریت صحیح و اصولی در رابطه با فضای مجازی در کشورمان، تلاش گروه های انحرافی برای سوءاستفاده از این فضا را مورد توجه قرار داد و گفت: باید بتوانیم یک شورای عالی تبلیغ را برای ایجاد هماهنگی میان تمامی نهادهای تبلیغی در کشور ایجاد کنیم تا عرصه تبلیغ آموزه های دینی و اخلاقی هرچه بیشتر تقویت شود.
یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور و سخنرانی شخصیت های برجسته حوزوی از روز گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوع «راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی» در شهر مقدس قم آغاز شده بود.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.