به گزارش ایرنا، در این آیین باشکوه آیت الله رضا استادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و جمعی از علما، فضلا، اندیشمندان و شاگردان آن معلم پرتلاش عرصه تعلیم و تربیت حضور داشتند.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی دراین مراسم گفت: مرحوم پرورش بواسطه داشتن اخلاق و متانت و برخوردهای خوب و متواضعانه نزد شخصیت ها و مسئولان نظام از شخص رهبر معظم انقلاب تا پایین ترین رده ها احترام خاصی داشت.
آیت الله مرتضی مقتدایی بیان داشت: ایشان به فرمایش ها و تذکرهای رهبری ترتیب اثر می داد، از این رو هر کس در دستگاه های مختلف نظام با مشکلی مواجه می شد، به او مراجعه، و او نیز با کلمه های سهل و آسان توصیه و سفارش می کرد و بسیار تاثیرگذار بود.

** استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به شباهت و نزدیکی آثار به یادگار مانده از آن استاد بزرگ با بزرگانی مانند علامه طباطبایی گفت: تمام ویژگی های آثار علامه طباطبایی را می توان در آثار پرورش نیز دید.
حجت الاسلام احمد عابدی با اشاره به آشنایی پرورش با آثار علامه طباطبایی و شهید مطهری گفت: پاکی در نوشته های پرورش موج می زند، و به لحاظ قرآنی، تاریخی، فلسفی و عرفانی جامعیت فراوانی دارد و اخلاقی محسوب می شود.
وی گفت: روح حاکم بر گفته ها و نوشته های پرورش طهارت نفس، عرفان و معنویت است، و در قبل از پیروزی انقلاب که تفکرهای مادی گرایانه و ضد دینی و الحادی بر جامعه غالب بوده خدا محوری در آثار این مرد بزرگ مشهود است.

** مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی نیز در این مراسم گفت: آن مرحوم محو آثار علامه طباطبایی بود، و تسلط فراوانی نیز به آثار گرانسنگ قرآنی بویژه تفسیر المیزان داشت.
مرتضی نجفی قدسی بیان کرد: استاد پرورش با آیه ها و مضامین قرآن و نهج البلاغه سر و کار زیادی داشت به گونه ای که ناخودآگاه حفظ شده بود.
وی اضافه کرد: مرحوم پرورش در پرتو انقلاب اسلامی طلوع کرد و یکی از استوانه های انقلاب محسوب می شد.
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: پربار بودن سخنرانی های پرورش که به صورت مکتوب یکی پس از دیگری در حال عرضه است، نیز به خاطر تفوق او در این دو منبع اصیل می باشد.
وی یادآور شد: این معلم اخلاق همچنین علاوه بر قرآن و نهج البلاغه در مطالعات اسلامی نیز سابقه زیادی داشت و در قبل از پیروزی انقلاب و در سنین جوانی در مسجد قبا و در محضر بزرگانی مانند شهیدان مفتح، بهشتی و مطهری سخنرانی می کرد و آنان برای او احترام خاصی قائل بودند و منزلتش را می شناختند.
نجفی قدسی خاطرنشان کرد: مرحوم پرورش در پرتو انقلاب اسلامی طلوع کرد، به همین علت ابعاد وجودی این شخصیت تکرار نشدنی ایجاب می کند، هر سال مراسم های بزرگداشتی را برگزار کنیم، تا یادش فراموش نشود و نسل جدید نیز بداند چه افرادی بزرگ و با فضیلتی داشتیم.
همچنین در این آیین چند اثر استاد پرورش از جمله جلوه هایی از عاشورا، در انتظار ظهور، نگرشی به نظام خانواده در اسلام، فرصتی برای خودسازی و راهیابی به ملکوت قرآن و کتاب خاطراتی از استاد پرورش به قلم مرتضی نجفی قدسی رونمایی شد.
سید علی‌اکبر پرورش متولد 1321 در اصفهان، فعال سیاسی - مذهبی و عضو حزب موتلفه اسلامی بود که در جریان انقلاب 1357 نقش فعال و محوری در شهر اصفهان داشت. وزیر آموزش و پرورش، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو شورای عالی دفاع، قائم مقام دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و دو دوره نایب رئیسی مجلس از دیگر سوابق وی است. پرورش در ششم دی ماه 1392 در اصفهان به دیار حق شتافت.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.