به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز دارالقرآن علامه طباطبایی، مدیر این مجموعه قرآنی در گفت و گویی اظهار داشت: به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال عارف فرزانه، دانشمند مجاهد و یاور صدیق انقلاب، مرحوم استاد پرورش مراسمی با حضور علما، فضلا و اندیشمندان، شاگردان و ارادتمندان آن معلم دلسوز و مربی عرصه تعلیم و تربیت، ترتیب خواهد یافت.
مرتضی نجفی قدسی، افزود: در این آیین که از ساعت 18 الی 20 در درالقرآن علامه طباطبایی برگزار می شود علاوه بر رونمایی از آثار جدید انتشار یافته از استاد پرورش، از بیانات عالمانه آیت الله مقتدایی از اعضای جامعه مدرسین وحجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد عابدی همراه با مدیحه سرایی استاد حاج علی انسانی بهره مند خواهیم شد.
وی افزود: مرحوم استاد پرورش یکی از استوانه های انقلاب اسلامی بشمار می رفت که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بخش اعظم عمر با برکت خود را در خدمت اسلام و ارزشهای متعالی دین گذرانید و لهجه صادق و دل با اخلاص و خلق نیک را به ترویج و تحکیم انقلاب و نظام اسلامی گماشت.
وی گفت: در این مراسم کتاب های «جلوه هایی از عاشورا»، «در انتظار ظهور»، «نگرشی به نظام خانواده در اسلام»، «فرصتی برای خودسازی و راهیابی به ملکوت قرآن» از آثار استاد پرورش و همچنین چاپ جدید کتاب «خاطراتی از استاد پرورش» به قلم مرتضی نجفی قدسی به همراه آلبوم تصاویری از ایشان رونمایی خواهد شد.
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی قم افزود: همچنین به همین مناسبت مراسمی از سوی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال مرحوم استاد پرورش در روز پنجشنبه ششم دی ماه پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه بنی فاطمه (س) اصفهان برگزار می شود.
سید علی‌اکبر پرورش متولد 1321 در اصفهان، فعال سیاسی - مذهبی و عضو حزب موتلفه اسلامی بود که در جریان انقلاب 1357 نقش فعال و محوری در شهر اصفهان داشت. وزیر آموزش و پرورش، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو شورای عالی دفاع، قائم مقام دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و دو دوره نایب رئیسی مجلس از دیگر سوابق وی است. پرورش در ششم دی ماه 1392 در اصفهان به دیار حق شتافت.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.