به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری قم روز سه شنبه اعلام کرد که سید محمدرضا هاشمی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش قم افزود: باید با رایزنی مدیران مرتبط، مسائل موجود در خصوص مدارس استان برطرف شود.
وی به حادثه تلخ آتش سوزی در مدرسه ای در سیستان و بلوچستان اشاره و اضافه کرد: چنین حوادث تاسف باری همه مسئولان کشور را تحت تاثیر قرار داده و ضروری است تا همه در مسیر درست گام برداریم و از تکرار چنین حوادثی پیشگیری کنیم.
دبستان و پیش دبستانی غیرانتفاعی دخترانه اسوه حسنه زاهدان، روز سه شنبه هفته گذشته دچار حریق شد که در این حادثه چهار دانش آموز جان خود را از دست دادند.
هاشمی همچنین با تبریک هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به دستور امام راحل (ره)، تصریح کرد: نرخ باسوادی در قم که از میانگین کشوری بالاتراست، نمایانگر عزم متولیان سواد آموزی است و باید تا ریشه کنی بی سوادی در استان ادامه یابد.
وی بر همکاری آموزش و پرورش و خانواده بعنوان دو بال اوج گیری دانش آموزان نیز تاکید و اظهار کرد: در آموزش و تربیت دانش آموزان تعامل همه جانبه معلم و والدین نقشی بسزا و تعیین کننده دارد.
سرپرست استانداری قم در ادامه با بیان کارکردهای مهم شورای آموزش و پرورش در مباحث مختلف، افزود: برگزاری ماهانه شورای آموزش و پرورش با حضور اعضای اصلی ضروری است تا در تصمیم گیری های کلان استان دستگاه های مختلف دخیل باشند.
هاشمی در پایان با بیان اهمیت ترویج فرهنگ نماز در مدارس، خاطرنشان کرد: جلسه آینده شورای آموزش و پرورش استان در یکی از مدارس برگزار و شروع یا پایان جلسه با برگزاری نماز جماعت انجام شود.
در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسه قبل، برنامه میزبانی مسابقات ورزشی دهه فجر دانش آموزان سراسر کشور در قم، جشنواره ملی زندگی به سبک روح الله با عنوان آینه زمان و سرانه مدارس و هزینه های انرژی مدارس با توجه به دستورالعمل های صادره و قطع آب و برق و گاز مدارس توسط شرکت های سه گانه مورد بررسی قرار گرفت.
6 هزار و 200 کلاس درس شامل 507 مدرسه شهری با پنج هزار و 600 کلاس و 150 مدرسه روستایی با 600 کلاس در استان قم وجود دارد.
حدود 250 هزار دانش آموز در بیش از 1200 واحد آموزشی قم مشغول به تحصیل هستند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.