حسین محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: گازرسانی به 2 روستای اول و وشنوه از بخش کهک با اعتبار 50 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال انجام است که این طرح 900 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.
وی اضافه کرد: گازرسانی به 14 روستا در دهستان قمرود از توابع بخش مرکزی با اعتبار 50 میلیارد ریال در حال انجام است و این طرح که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، 700 خانوار را از نعمت گاز برخوردار می کند.
وی ادامه داد: 13 روستا در شهر قاهان بخش خلجستان با اعتبار 150 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال گازرسانی است که 2 هزار و 800 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.
محمدی پیش بینی کرد: گازرسانی به روستاهای بخش کهک تا پایان امسال، روستاهای بخش قمرود اگر مشکلی در اجرای طرح پیش نیاید، تا اوایل سال آینده و روستاهای بخش خلجستان تا زمستان سال آینده به اتمام برسد.
محمدی با بیان این که بر اساس مصوبه وزارت نفت اولویت گازرسانی در کشور، روستاهای بالای 20 خانوار است، ادامه داد: بر اساس این مصوبه هزینه تمام شده گازرسانی به روستاها باید به ازای هر خانوار حدود 60 میلیون ریال باشد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام روستاهایی که با استفاده از این روش، صرفه اقتصادی و قابلیت گازرسانی داشته باشد در دستور کار است و روستاهایی که از این ویژگی ها برخوردار نباشد در اولویت های بعدی گازرسانی قرار می گیرد.
وی گفت: سه روستای بخش قمرود و 2 روستای بخش کهک که زیر 20 خانوار است، به دلیل این که در مسیر گازرسانی به روستاهای این بخش ها قرار گرفته و گازرسانی به این روستاها هزینه خاصی برای انتقال انشعاب گاز به این مناطق ندارد، از نعمت گاز برخوردار می شود.
از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، 198 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان قم مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می دهد.
تاکنون سه هزار و 518 کیلومتر شبکه گذاری گاز در استان قم انجام شده است که از این میزان 122 کیلومتر در هشت ماه امسال بوده است؛ برای بهره مندی مردم از نعمت گاز طبیعی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، یک هزار و 660 انشعاب ایجاد و هشت هزار و 78 اشترک گاز به شهروندان استان قم واگذار شده است.
هم اکنون 166 هزار و 150 انشعاب و 382 هزار و 495 مشترک گاز طبیعی در استان قم وجود دارد. در حال حاضر 99.5 درصد جمعیت شهری و 87.5 درصد جمعیت روستایی در این استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.