به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدرضا هاشمی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم، افزایش 100 درصدی اعتبارات در حوزه آسیب های اجتماعی در سال جاری را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: گزارش دستگاه ها در بحث هزینه کرد سال گذشته باید دریافت و بر اساس عملکرد سال گذشته شان اعتبارات جدید تخصیص داده شود.
وی با بیان این که تشکل های مردمی بازوی قوی دولت و رابط بین مردم و مسئولان هستند اظهار کرد: توانمندسازی تشکل ها باید در دستور کار مسئولان استان باشد.
وی خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر در بحث کمی و کیفی تشکل ها رشد بسیار خوبی داشته ایم و این پیشرفت باید تداوم داشته باشد.
سرپرست استانداری قم در ادامه با تاکید بر تکریم مردم و ارباب رجوع به عنوان یکی از حقوق اولیه شهروندی تصریح کرد: اگر اصل حقوق شهروندی رعایت شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
هاشمی با بیان این که در زمینه آسیب های اجتماعی دغدعه مردمی وجود دارد، گفت: در بحث کاهش آمار طلاق، ارائه آموزش های لازم به زوجین جدی گرفته شده است که امیدواریم نتابج ملموسی را شاهد باشیم.

* اداره ثبت احوال شعبه 2 پردیسان گشایش یافت
اداره ثبت احوال شعبه 2 منطقه پردیسان با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم افتتاح شد.
بر اساس این گزارش، سرپرست استانداری قم پس از افتتاح این اداره، با حضور در اداره کل ثبت احوال شهرستان قم، ضمن تبریک هفته ثبت احوال، از خدمات کارکنان این اداره کل قدردانی و سپاسگزاری کرد.
وی با اشاره به نقش ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی خاطرنشان کرد: این نهاد در برگزاری انتخابات گوناگون نیز از دستگاه های فعال می باشد.
وی بیان کرد: در بحث صدور کارت هوشمند ملی نیز حجم کار ثبت احوال بسیار زیاد بوده و عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.
هاشمی همچنین با بیان این که یکی از آسیب های اجتماعی در استان قم بحث طلاق است، تاکید کرد: باید برنامه ریزی برای کاهش این معضل اجتماعی با شناخت دلایل آن صورت بگیرد.
سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال و 3 تا 9 دی ماه هفته ثبت احوال نامگذاری شده است.
سوم دی ماه مصادف با صدور نخستین شناسنامه برای «فاطمه ایرانی» در سال 1297 هجری شمسی است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.