به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در جلسه روسای کارگروه های تخصصی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: یک سری از دستاورهای انقلاب اسلامی دستاوردهای گفتمانی و تمدنی است و این مساله دارای عمق و اهمیت زیادی است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاوردهایی در زمینه سخت افزاری همچون آموزش و پرورش، زیرساخت ها و فناوری داشته که این دستاوردها در سطح و لایه های مختلف فوق العاده است که قابل تبیین برای عموم جامعه می باشد.
وی اضافه کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را نباید فقط برای امسال در نظر بگیریم و این کار باید استمرار داشته باشد و فعالیت کارگروه های این ستاد ادامه یابد.
اعرافی افزود: در کنار پرداختن به دستاوردها و نقاط قوت انقلاب اسلامی، باید به نقاط ضعف و کاستی ها هم اشاره کنیم تا دستاوردها مقبول تر باشد و در این زمینه نیز راه حل ارائه کنیم.
وی با اشاره به دستاوردهای هنری انقلاب اسلامی اظهار کرد: استفاده از ابزار هنر و ادبیات در این زمینه ضروری است؛ یک فیلم و یا یک شعر خوب موجی در این زمینه ایجاد می کند و تاثیرگذار است.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش بین الملل گفت: 100 هزار تَن از کشورهای مختلف دنیا پس از پیروزی انقلاب اسلامی با علوم اسلامی در ایران آشنا شدند و این دستاوردها در بخش بین المللی حائز اهمیت است.
امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، به شکلی، بلوغ و رسایی این انقلاب است و امروز امواج آن در جهان و منطقه طنین انداز شده است.
وی با اشاره به این که به رغم همه درخشندگی های انقلاب در نسل جدید با پرسش ها و ابهام هایی مواجه هستیم که باید پاسخ آنها داده شود، گفت: پس از گذر چند دهه از انقلاب پرسش ایجاد می شود و ابهام به وجود می آید که دلایل مختلفی دارد.
اعرافی افزود: بخشی از این مسائل به دلیل فاصله نسلی است و نسل کنونی شرایط پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را درک نکرده که در آن دوران ملت ایران در سخت ترین شرایط تاریخی قرار داشت.
وی با تاکید بر ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جدید گفت: تبلیغات دشمن سبب ایجاد ابهاماتی شده است و باید در برابر این تبلیغات بایستیم و موانع را از پیش روی نسل جدید برای شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی برداریم.
وی با اشاره به تبلیغات گسترده منفی علیه انقلاب اسلامی، ادامه داد: کسانی که شرایط قبل از انقلاب را درک کرده اند، از سطح وابستگی و عقب ماندگی مردم در آن دوران مطلع هستند.
وی اظهار کرد: حوزه علمیه قم مهد پیدایش انقلاب اسلامی بود و در دهه های گذشته تحولات بزرگی را پشت سر گذاشت، حوزه علمیه بیشترین تامین نیرو را برای انقلاب اسلامی داشته است.
اعرافی تصریح کرد: حوزه علمیه به سمت پایه ریزی تخصص ها و رشته های جدید و توسعه مرزهای علوم اسلامی از جمله فقه حرکت کرده و در این زمینه کارهای بزرگی صورت گرفته است.
وی با بیان این که حوزه علمیه نقش زیادی در بازتاب بین المللی انقلاب اسلامی داشته است، گفت: ده ها مرکز پژوهشی در حوزه علمیه وجود دارد و سالانه هزاران مقاله و کتاب در این مراکز در قم و سایر استان ها تولید می شود، البته متناسب با شرایط کنونی باید قدم های بزرگی در تولید علم برداشته شود.
مدیر حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: همه این تحولات در پرتوی انقلاب اسلامی رقم خورده است و دستاوردهای حوزه و انقلاب زیاد است که حتما باید ارتقا یابد.
این جلسه با حضور روسای کارگروه های تخصصی جلسه ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در قم برگزار شد.
روسای کارگروه های تخصصی جلسه ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امروز با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید دیدار کردند و عصر امروز نیز با آیات ناصر مکارم شیرازی و سید محمدعلی علوی گرگانی دیدار می کنند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.