به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری قم روز چهارشنبه اعلام کرد که سید محمد رضا هاشمی در جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک استان، به وضعیت کمربندی قم اشاره و اضافه کرد: وضعیت این کمربندی بویژه در وروردی ها زیبنده قم نبوده و باید برای اصلاح وضعیت موجود اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است، تصریح کرد: به علت حادثه خیزی بالای بخشی از کمربندی اراک، باید برای ساماندهی و بهسازی این کمربندی برنامه ریزی شود.
کمربندی قم «بلوار امام علی(ع)» که در میان اهالی شهر قم به کمربندی امامزاده جمال و اراک نیز معروف است طولی نزدیک به 20 کیلومتر دارد و در 2 باند ماشین رو، میدان بقیه الله(عج) در نزدیکی مسجد جمکران را به تقاطع 72 تن و سپس امامزاده جمال در ابتدای جاده قم - سلفچگان متصل می کند.
ترافیک سنگین خیابان های مرکزی شهر قم، بسیاری از رانندگان شهری را تشویق به استفاده از این کمربندی کرده است تا هر چه سریعتر مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق و غرب و بلعکس را طی کنند و به مقصد برسند.
وی همچنین با اشاره به لزوم اجرای طرح های ترافیکی در استان، اظهار کرد: در اجرای این طرح ها باید با توجه به تنش های اجتماعی ممکن، از بروز مشکلات و موانع برای همشهریان پیشگیری شود.
سرپرست استانداری قم در ادامه با بیان تردد سالانه بیش از 165 میلیون خودرو در محور های قم، افزود: برای روان سازی حمل و نقل و رفع نقاط حادثه خیز، طرح های مناسب سازی بر اساس مطالعات اجرایی شود.
هاشمی لزوم ساماندهی وضعیت ترافیکی موتورسیکلت ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: سالانه خسارات فراوانی بر اثر تصادف های موتورسیکلت به استان تحمیل می شود که بخشی از آنها به دلیل مشکلات زیرساختی و ترافیکی بوده و از خطاهای انسانی ناشی نمی شود.
وی در پایان با اشاره به اهمیت طرح ترافیکی حرم تا جمکران، خاطرنشان کرد: مسئولان استان برای اجرای کامل این طرح نظر موافق دارند و باید اجرای آن با قدرت ادامه یابد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.