به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: امروز برای نجات و رهایی از بند مشکلات و گرفتاری ها در جامعه، باید در دل و جان و عمل، نه در حرف و ظاهر به خداوند متعال ایمان و اعتقاد داشته باشیم.
وی یکی دیگر از عوامل برطرف شدن مشکلات در جامعه را جهاد و تلاش خستگی ناپذیر در مسیر پروردگار دانست و گفت: مؤمنان باید جان و مال خود را برای کسب رضایت الهی به کار بگیرند و تا می توانند باید برای رفع نیازهای مردم و نظام اسلامی تلاش کنند.
استاد حوزه علمیه شیراز در ادامه افزود: یکی از مهمترین مسائلی که امروز در جامعه فراموش شده و بسیاری از گرفتارها و مشکلات را بوجود آورده است، سخن گوهربار امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) است که می فرمایند «آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند».
وی بر ضرورت بصیرت در دینداری و استحکام در اعتقادات تأکید کرد و گفت: مردمداری و خدمت به خلق خدا برای کسب رضایت پروردگار متعال، از اهمیت و جایگاه ویژه در درگاه الهی برخوردار است و انسان برای رسیدن به کمال و سعادت باید دغدغه مند و در اندیشه رفع مشکلات مردم و جامعه باشد.
حدائق در پایان تصریح کرد: امروز با وجود منابع عظیم و نعمت های بیشمار الهی در کشورهای اسلامی، متأسفانه مستکبران غربی به آنها مسلط شده اند، زیرا امت های مسلمان از آموزه های قرآنی و نبوی فاصله گرفته اند و پیوندشان با قرآن و معارف الهی را از دست داده اند.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.