به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات طرح مونوریل قم، با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن توجیهات اقتصادی در اجرای طرح های عمرانی اظهار داشت: ‌در کنار توجه به مسائل اقتصادی، باید توجیه اجتماعی نیز در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه توقف یا ادامه طرح مونوریل باید بر اساس نظرات کارشناسی باشد افزود: این مساله در کارگروهی متشکل از معتمدین نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری و نمایندگان شورای اسلامی شهر قم ظرف مدت کوتاهی مشخص شود.
وی با بیان اینکه همه ما در برابر مصوبات قانونی مسئول هستیم و باید در اجرای آنها هماهنگ باشیم گفت: مصوبه نهایی این کارگروه باید معیار عمل مسئولان در این طرخ شهری باشد.
در این جلسه که با حضور آقایان امیرآبادی و حجت الاسلام ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جعفری مشاور و مسئول دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و اعضای شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، نظرات مسئولان در رابطه با طرح مونوریل مورد بحث قرار گرفت.
اجرای طرح منوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.
در طول مسیر 6.8 کلیومتری مرحله نخست طرح منوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.

** تحقق بسته های تشویقی دولت برای احیای بافت فرسوده با جدیت پیگیری شود
سرپرست استانداری قم همچنین در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری قم با اشاره به سیاست دولت مبنی بر احیای بافت های فرسوده و ارائه تسهیلات در این زمینه، اظهار داشت:‌ تحقق بسته های تشویقی دولت در این بخش، با جدیت پیگیری شود.
هاشمی، یکی از تدابیر دولت تدبیر و امید را بحث مسکن دانست و گفت:‌ دولت معتقد است به جای ایجاد زیرساخت در مناطق جدید، باید احیای بافت فرسوده در دستور کار قرار بگیرد.
وی با اشاره به ظرفیت نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری قوانین مزاحم در بحث احیای بافت فرسوده افزود: مشکلات باید احصا و ضمن ارائه راهکار، جهت پیگیری در اختیار نمایندگان قرار داده شود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.