عطاء الله قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: توجه به صنایع دستی علاوه بر اینکه موجب رونق اقتصاد در سطح روستاهای استان می شود، کاهش بیکاری و رفع آسیب های اجتماعی ناشی از آن را درپی دارد.
وی افزود: یکی از مهمترین مزایای رونق صنایع دستی در مناطق روستایی قم، افزایش نشاط اجتماعی در میان روستائیان است، چرا که محصولات مرتبط با آن بیشتر به صورت گروهی و دورهمی در فضایی آرام و شاد، تولید می شود.
وی ادامه داد: صنایع دستی تولید شده توسط روستائیان استان باید دربازارچه های محلی و دایمی برای علاقه مندان در معرض نمایش و فروش گذاشته شود تا گردش مالی این بخش که ارتباط مستقیم با روند توسعه اقتصادی قم دارد، تقویت گردد.
قاسمی گفت: همچنین رونق صنایع دستی در سطح روستاهای قم موجب جذب گردشگر بیشتر می شود که این امر اشتغال را در این مناطق بالا خواهد برد.
وی افزود: صنایع دستی، در کنار ظرفیت های اقتصادی، از جمله مهمترین سرمایه های تاریخی و اجتماعی مناطق روستایی قم است که با ساخت کارگاه های کوچک می توان از این گنجینه ارزشمند حفاظت کرد.
وی بیان کرد: تلاش برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تشویق سرمایه گذاران برای انجام فعالیت های اقتصادی در مناطق روستایی از دیگر اقداماتی است که به منظور رونق کسب و کار و کاهش آسیب های اجتماعی در روستاهای قم در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.
قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.