به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل قم، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس ماده 723 قانون مجازات اسلامی، فردی که بدون گواهینامه رانندگی کند، در مرحله اول به حبس تعزیری تا 2 ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال و یا هر 2 مجازات و در صورت ارتکاب مجدد به 2 تا 6 ماه حبس محکوم می شود.
وی اضافه کرد: با همکاری سرپرست محاکم کیفری 2 و شعبه تصادف های دادسرا مقرر شده است به عنوان مجازات جایگزین، کسانی که مرتکب جرم رانندگی بدون گواهینامه و سایر جرایم راهنمایی و رانندگی شده اند، در کارگاه پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی به مدت سه ساعت شرکت کنند.
وی با بیان این که این طرح حدود یک ماه است در قم اجرایی شده است، ادامه داد: حضور در کارگاه به همراه بازدید از نمایشگاه دایمی پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی مستقر در ساختمان معاونت، برای این افراد الزامی است.
یزدی با بیان این که این کارگاه در روزهای پنجشنبه از ساعت 9 تا 12 برگزار می شود، ادامه داد: ارائه گواهی حضور در کارگاه، درصد قابل توجهی از جریمه این افراد را کاهش می ‌دهد.
وی گفت: با توجه به این که طبق ماده 723 قانون مجازات اسلامی، در صورت ارتکاب مجدد رانندگی بدون گواهینامه، مجرمان به مجازات حبس محکوم می شوند، تلاش شده است علاوه بر هشدار به نوجوانان شرکت کننده در کارگاه، به والدین آن ‌ها نیز از طریق سامانه پیامکی، اطلاع رسانی شود تا شاهد ارتکاب مجدد این جرم نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه، علاوه بر موضوع تصادف ها و تخلف های رانندگی، سایر عناوین فرهنگی و موارد موثر در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر، فرقه های نوظهور و انحرافی، فضای مجازی و خشونت به شرکت کنندگان اطلاع ‌رسانی می شود.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.