به گزارش ایرنا، مصطفی کاویانی عصر پنجشنبه در نشست صمیمی سرپرست استانداری قم با تشکل های کارگری استان در سالن جلسه های معاونت سیاسی اجتماعی استانداری اظهار داشت: در همین مدت تعداد 648 نفر ساعت آموزش برای این تشکل ها برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال های 95 و 96 به ترتیب 306 نفر ساعت و 474 نفر ساعت آموزش انجام شد، افزود: در هشت ماهه گذشته با هماهنگی تشکل های کارگری و استفاده از ظرفیت آنها مقوله آموزش رشد خوبی پیدا کرد، و در چهار ماهه باقی مانده از سال نیز این آموزش ها به لحاظ کمی و کیفی رشد بیشتری را پیدا خواهد کرد.
کاویانی تصریح کرد: افزایش کمی تشکل های کارگری نشان می دهد که استان در استفاده از ظرفیت های آنها تلاش مضاعفی داشته است.

** 123 هزار کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی
معاون اداره کل تامین اجتماعی قم نیز در این نشست گفت: در جامعه کارگری استان بیش از 123 هزار تن بیمه شده اصلی وجود دارد که کل آمار این تعداد همراه با خانواده حدود 180 هزار تن است.
محمد مطیری همچنین آمار سایر بیمه شدگان اصلی استان را 229 هزار و 312 تن ذکر کرد و افزود: این تعداد همراه با خانواده 670 هزار و 97 تن می باشد.
وی تعداد کل مستمری بگیران را نیز 46 هزار و 317 تن ذکر کرد و گفت: این تعداد همراه با خانواده، جمعیتی بالغ بر 83 هزار و 946 تن را تشکیل می دهند.
در این نشست اعضای تشکل های کارگری مشکلات معیشتی، کاهش قدرت خرید و همچنین امنیت شغلی کارگران را مورد توجه قرار دادند.
سید محمد رضا هاشمی سرپرست استاندار قم نیز ضمن قول مساعد برای پیگیری مسائل مربوط به جامعه کارگری و رفع دغدغه مندی های این قشر، گفت: از این پس دو تن از اعضای تشکل های کارگری می توانند در جلسه های کمیسیون کارگری استان که به صورت ماهیانه برگزار می شود، شرکت نموده و مطالبه های خود را برای تصمیم گیری بهتر ارایه کنند.
حدود 2 میلیون تن در خانه کارگر کشور عضو هستند که 18 هزار تن آن مربوط به خانه کارگر قم است.
جمعیت کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور نیز 900 هزار تن است که 20 هزار تن‌ از اعضای آن برای انجمن ساختمانی قم تشکیل می دهد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.