به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: همچنین امسال برای ثبت 800 رقبه وقفی نیز اقدام شده است.
وی افزود: در بخش 'امینانه نیت واقفان' بیش از 40 میلیارد ریال در حوزه فرهنگی و اجتماعی از جمله مباحث قرآنی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورای و نشاط معنوی، کمک به ایتام، دانش آموزان بی بضاعت، درمان و آزادی زندانیان هزینه شده است.
حسینی مقدم ادامه داد: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 34 درصد بر درآمد موقوفات افزوده شده است.
وی از فعالیت 2 مدرسه حفظ قرآن در بقاع متبرک امامزادگان خبر داد و گفت: در بقاع امامزاده عبدالله و جمال (ع)در حال حاضر 45 تن اقدام به حفظ قرآن کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: این تعداد افراد موفق به حفظ هشت جزء از قرآن کریم شده اند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مدت زمان یکسال موفق به حفظ کل قرآن کریم خواهند شد.
وی افزود: همچنین تمهیدهای لازم جهت جذب 20 هزار حافظ قرآن انجام شده است تا این تعداد افراد یک جزء از قرآن کریم را حفظ کنند.
وی با بیان این که شعار همه واقف باشیم باید در جامعه نهادینه شود گفت: در هفته وقف برنامه های مختلف فرهنگی و ترویجی در راستای این موضوع از جمله دیداربا ائمه جمعه شهر قم، برگزاری خیمه های معرفت، ایستگاه های فرهنگ، نشست های تخصصی استفاده از ظرفیت تبلیغی مبلغان صورت خواهد گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم اضافه کرد: معرفی امامزادگان و بقاع متبرک به عنوان ارتقای فرهنگ دینی مردم باید مورد توجه مبلغان و اقشار مختلف جامعه قرار گیرد که در این حوزه رسالت سنگین فرهنگسازی بر دوش اصحاب رسانه است.
وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به اجرای طرح های عمرانی گفت: 40 طرح عمرانی در تعدادی از بقاع متبرک استان قم با اعتبار 70 میلیارد ریال آغاز شده است.
به گفته وی، بهره برداری از این تعداد طرح عمرانی تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.
از 15 تا 24آبان ماه سال جاری به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.