به گزارش ایرنا، حمید یزدانی روز دوشنبه درجلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از واحدهای اقامتی قم شاهد افزایش تعرفه ها بوده اند که این امر باید از سوی دستگاه های مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد. وی گفت: بسیاری از واحدهای گردشگری و پذیرایی قم بهترین خدمات را از لحاظ کیفیت در اختیار زائران و گردشگران قرار می دهد و درحال حاضر بعد از سه سال تنها 20درصد بر نرخ ارائه خدمات غذا در واحدهایی اقامتی، گردشگری و پذیرایی قم افزوده شده است که این درآمدها پاسخگوی افزایش تعرفه های آب، برق و گاز این واحدها نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: مشکلاتی از قبیل افزایش تعرفه ها و عوارض شهرداری باعث دلسردی سرمایه گذاران در این عرصه شده است که باید دستگاه های مربوطه در راستای حل موانع سرمایه گذاران در حوزه صنعت گردشگری قدم بردارند.
وی با اشاره به قانون عوارض شهرداری در خصوص فعالان صنعت گردشگری گفت: باید درصنعت گردشگری قم قانون مبنی بر دریافت نکردن عوارض از سرمایه گذاران گردشگری اجرایی شود.
یزدانی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی قم در گروه رونق صنعت گردشگری است گفت: همه دستگاه ها و نهادها باید در این عرصه همکاری کنند و جلسه ها هر 2 هفته یکبار در راستای حل مشکلات سرمایه گذاران برگزار شود.
وی گفت: برگزاری این کارگروه های تخصصی با حضور دستگاه های متولی نقش مهمی در بررسی و رفع مشکلات، تسهیل در سرمایه گذاری بخش صنعت و اجرای قانون دارد.
در این جلسه مسائلی از جمله مدیریت مصرف بهینه آب با استفاده از شیرهای کم مصرف، قسط بندی قبض های آب، برق و گاز، نحوه اجرای دریافت قانون عوارض شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در حال حاضر حدود 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر، 166 واحد خانه مسافر و 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان پذیرای زائران است.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.