به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با تاکید بر این که باید به دنبال علت ها و روش های درمان و مبارزه با اعتیاد در کشور بود افزود: وجود آمار بالای اعتیاد به دلیل بی توجهی به حل ریشه ای آن است.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت مذاکره با مقام های افغانستان برای جلوگیری از تاخت و تاز آمریکا برای توسعه کشت مواد مخدر در این کشور گفت: مواد مخدر نه تنها برای همسایگان بلکه برای خود افغانستان نیز آسیب های زیادی بهمراه داشته است.
آیت الله نوری همدانی گفت: مسئولان کشور نباید در مقابل افغانستان که تولید حجم گسترده ای از مواد مخدر در جهان را برعهده دارد نرمش نشان دهند، بلکه باید با قاطعیت مذاکره کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه اعتیاد منشا مفاسد بسیار زیادی است، گفت: اقدام های ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیار شایسته و قابل تقدیر است ولی با حرف زدن موضوع حل نمی شود و باید در عمل قاطعیت نشان داد.
این مرجع تقلید اظهار داشت: توسعه مواد مخدر و توزیع آن در کشورهای مختلف نوعی جنگ است که اهداف آن از کار انداختن جوانان کشورهاست.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون به دلیل برخورد قاطع با مواد مخدر به عنوان کشوری شاخص در زمینه مبارزه با مواد مخدر در دنیا شناخته می شود، تصریح کرد: علاوه بر ایجاد زیرساخت های لازم برای ترک اعتیاد، برخورد قاطع با معتادان متجاهر موجب می شود تا گرایش به سمت ترک اعتیاد افزایش یابد.

** دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این دیدار گفت: 199 هزار میلیارد تومان هزینه سالانه مواد مخدر از جمله مصرف و درمان معتادان در کشور است.
سردار اسکندر مومنی با بیان این که جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته مبارزه بی امانی را با مواد مخدر در همه حوزه های مقابله، برخورد با اشرار و قاچاقچیان داشته است افزود: ایران حدود چهار هزار شهید و هزاران جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.