آیت الله احمد فقیه یزدی سه شنبه درگفت وگو با ایرنا، در آستانه رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) افزود: مکارم اخلاقی، کرامت ها، بزرگ منشی ها ، تمام آن ها در پیامبر(ص) بارز بود و در روایت داریم که کسی یک خلق از اخلاق الهی در وجود او باشد خداوند عذابش را کم می کند.
وی گفت: آن حضرت هدف بعثت خود را رساندن انسان به کرامت های اخلاقی معرفی کرد و خود نیز در تمام عرصه ها به ویژه در برخورد با خانواده، همسران، فرزندان و کودکان امت اسلامی دارای خلق نیکو بود.
حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر (ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
وی در ادامه با بیان این که خلق امام حسن مجتبی(ع) نیز نمونه بود، گفت: اخلاق کریمه و بزرگ منشی که پیامبر(ص) دارا بوده به آن حضرت منتقل شده است و ایشان در اخلاق نمونه بودند.
وی افزود: امام حسن(ع) کریم اهل بیت بود و کرامت، بزرگواری، رافت و رحمت امام تاثیر زیادی بر دشمنان می گذاشت و آن ها را به سمت ایشان متمایل می کرد.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که اگر صلح امام حسن(ع) نبود، دیگر آثاری از دین و ایمان باقی نمی ماند، اضافه کرد: صلح امام حسن(ع) حرکت تاکتیکی هوشمندانه بود که زمینه ای برای قیام امام حسین(ع) شد.
امام حسن مجتبی(ع) فرزند حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن 37 سالگی به مقام امامت رسید، آن حضرت در 28 صفر سال 50 هجری قمری، در سن 47 سالگی به شهادت رسید.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.