به گزارش ایرنا، آنان با در دست داشتن پلاکاردهایی از رئیس جمهوری خواستند که مطالبات سرمایه گذاران درطرح احداث فرودگاه قم که درحال حاضر عملیات ساخت آن متوقف شده و آنان بلاتکلیف هستند ، پرداخت شود.
در حاشیه این تجمع، یکی از سرمایه گذاران متضرر در طرح فرودگاه قم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وعده های مسئولان استان و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تاکنون به نتیجه ای نرسیده است و ما هنوز به خواسته به حق خود نرسیده ایم.
وی افزود: یک سال است که مسئولان استانداری و نمایندگان قم در مجلس بر پیگیری برای حل مشکل سرمایه گذاران این پروژه تاکید کردند ولی هیچ کدام از این وعده ها محقق نشد.
یکی از مسئولان استانداری نیز با حضور در جمع تجمع کنندگان بر پیگیری حل مشکل حقوقی این فرودگاه توسط مسئولان تاکید کرد.
علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی آبان ماه سال 96 در جلسه کارگروه ویژه بررسی موانع و مشکل های فرودگاه قم در استانداری با تاکید بر اهتمام جدی همه مسئولان ملی و استانی برای اجرای پروژه فرودگاه گفته بود که روند تکمیل ساخت فرودگاه باید اجرایی و ظرف مدت سه ماه مشخص شود.
محسن بهشتی پور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم نیز در آبان ماه سال گذشته با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه بررسی مشکلات فرودگاه قم با حضور رئیس مجلس و نمایندگان قم در مجلس تاکید کرده بود که دراین کارگروه مقررشد تا در صورت رفع موانع حقوقی فرودگاه، احداث آن در چند ماه آینده از سر گرفته شود.
وی همچنین افزوده بود که فرودگاه قم مجوزی برای واگذاری سهام به مردم نداشته است، سهام باید با طی مراحل قانونی، از طریق بورس عرضه می شد، ولی استانداری قم حافظ سرمایه های مردم است.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است که درحال حاضرساخت آن متوقف شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.