به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درسالن امام رضا(ع) فرمانداری قم،افزود:به منظور تسریع درپرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، معدنی،کشاورزی و گردشگری مورد نیاز، جلسه ستاد بررسی این درخواست ها به صورت هفتگی در استان تشکیل می شود.
وی با اشاره به نظارت های صورت گرفته بر واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بر اساس بازدید از 97 طرح دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در قم با پرداخت یکهزار و 806 میلیارد ریال تسهیلات به این واحدهای تولیدی پنج هزار و 151 شغل در قم تثبیت و 294 شغل جدید ایجاد شده است.
وی با اشاره به بازگشایی سامانه بهین یاب و آغاز ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات تولید گفت: تسهیلات رونق تولید در قالب طرح های نیمه تمام، ایجاد نقدینگی و گردش مالی، بازسازی و نوسازی ماشین آلات برای واحدهای صنعتی، معدنی ، کشاورزی و گردشگری است.
سیجانی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی برای ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید برای ثبت نام در سامانه بهین یاب، افزود: این سامانه با حدود دو ماه تاخیر بازگشایی شده و احتمالا تا دی ماه نیز آماده ثبت نام از متقاضیان باشد ولی به دلیل زمان بر بودن تکمیل و بررسی پرونده ها ضروری است که هر چه سریعتر متقاضیان این تسهیلات در این سامانه ثبت نام کنند.
وی افزود: سال گذشته 300 هزار میلیارد ریال در قالب پنج بسته تولید و رونق اشتغال به کل کشور تخصیص یافته که برای امسال نیز این میزان تسهیلات در نظر گرفته شده که از کل منبع تخصیصی برای رونق تسهیل در کشور، 9 هزار میلیارد سهم استان قم است.
سیجانی با اشاره به دستورالعمل تامین مالی کارگاه ها و بنگاه های تولیدی صنعتی و معدنی کوچک توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: تسهیلات رونق تولید به بنگاه های اقتصادی داده می شود که پیش بینی اشتغال تا 100 نفر و پیشرفت فیزیکی 60 درصد داشته باشند.
وی با بیان اینکه تسهیلات قابل پرداخت بر اساس نیاز واقعی بنگاه های اقتصادی و با تایید کارگروه استانی می باشد اظهار داشت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات به بنگاه هایی است که دارای مشکلات نقدینگی بوده و از نظر ظرفیت تولید، دانش فنی وتوان مدریتی و بازاریابی مشکلی نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، نوسازی لازم و ایجاد اشتغال باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تامین اعتبارات رونق تسهیل به منظور نوسازی ماشین آلات واحدهای صنعتی و تولیدی برای افزایش کیفیت تولیدات و کاهش هزینه های مصرف انرژی، تامین تسهیلات مورد نیاز جهت بازسازی و نوسازی بنگاه های اقتصادی و صنف های تولیدی پرداخت می شود.

** افتتاح دو واحد صنعتی جدید و جشن تولید 4 هزار تن فولاد در هفته دولت
سیجانی، در ادامه با بیان اینکه در هفته دولت امسال دو طرح صنعتی در قم افتتاح و جشن تولید ظرفیت 100 درصدی کارخانه تولید کارخانه فولاد غرب آسیا نیز برگزار می شود، گفت: تولید شیرآلات نفت و گاز با سرمایه 150 میلیارد ریال و تولید شیشه ضد گلوله با سرمایه 20 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که در هفته دولت در قم به بهره بردرای می رسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، ادامه داد: کارخانه فولاد غرب آسیا که در وضعیت نامناسب ظرفیت تولید اسمی آن به حدود پنج درصد رسیده بود با پیگیری های انجام شده ظرفیت تولید این کارخانه امروز به 100 درصد ظرفیت اسمی خود افزایش یافته که در هفته جاری جشن تولید 40 هزار تنی این کارخانه برگزار می شود.

** رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه حیات واحدهای تولید را منوط به مواد اولیه دانست و گفت: درقم مواد به اندازه کافی است ولی نیاز به همفکری و همدلی واحدهای پایین دستی استان به واحدهای تولید کننده مواد اولیه شیمیایی هستند تا واحدهای پایین دست به مواد اولیه مورد نیاز خود دست پیدا کنند.
ابوالفضل فراهانی، با بیان اینکه کمبود مصنوعی در مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی موجب بر هم خوردن تمام چرخه تولیدی می شود گفت: به منظور تامین مواد اولیه واحدهای مورد نیاز استان، در روزهای گذشته 100 تن مواد شیمیایی اولیه مورد نیاز 300 واحد تولید کفش قم با قیمت مناسب و مصوب توزیع شده است

** مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در این جلسه گفت: با بررسی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی 11 واحد تولیدی که دچار کاهش تولید و تعدیل نیرو شده اند شناسایی شده است.
ابوالقاسم معمار مقدم اظهار داشت: کمبود تسهیلات و نقدینگی، مشکل مالیاتی، مجوز فعالیت، قیمت گذاری در بازار، مطالبات از دستگاه های تولیدی و مشکلات ارزی در ترخیص کالا مهمترین مشکلات این واحدها بوده است که برای رفع این مشکلات مصوباتی برای اجرا به دستکاه های مختلف ارجاع شده است.
در این جلسه مقرر شد تا بانک های استان تا زمان از ابلاغ قوانین جدید پرداخت تسهیلات از هرگونه اعمال قانونی در طرح های کشاورزی امتناع کنند.
همچنین دراین جلسه مشکلات و موانع تولید پنج واحد تولیدی در استان بررسی و راهکار حل آن مورد ارزیابی قرار گرفت.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.