به گزارش ایرنا، استاد حوزه علمیه قم، در این آیین باشکوه با بیان اینکه قیام 17 شهریور 1357 نمونه و مصداقی از کربلا و قیام حسینی است، گفت: خون شهدای 17 شهریور و اعتراضات مردمی روند انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و نقشه های آمریکا و رژیم سفاک پهلوی را در سرکوب قیام مردمی برای همیشه نابود کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، افزود: خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است و شهدا با خون خود زمینه پیروزی، بقا و استمرار انقلاب اسلامی را فراهم کردند.
وی، با بیان اینکه مصونیت کشور از گزند دشمنان در گرو زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا، پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و دفاع از آرمان های انقلاب است، تاکید کرد: تا زمانی که این فرهنگ در جامعه زنده باشد دشمن نمی تواند به انقلاب و اسلام آسیبی وارد کند.
ماندگاری ادامه داد: حضور آگاهانه، مسئولانه و بابصیرت مردم در تمام صحنه ها در دفاع از آرمان های انقلاب، اسلام و خون شهدا و تبعیت کامل از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تمامی ابعاد به طور قطع تضمین کننده بقا و استمرار انقلاب اسلامی است.
قیام 17 شهریور 1357 معروف به «جمعه سیاه» ،واقعه ای است که در آن عوامل رژیم پهلوی صدها تن را در میدان ژاله تهران، به خاک و خون کشید. قیام 17 شهریور آغازی بر پایان رژیم پهلوی بود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.