به گزارش ایرنا، رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در این مراسم با اشاره به اهمیت مسائل دفاعی از منظر دین مبین اسلام، اظهار داشت: داشتن قانون دفاع و جهاد ضروری است، چرا که بدون آن مصالح بشر و اهداف الهی از خلقت بشریت تامین نمی شود.
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با بیان اینکه اگر مساله ای تحت عنوان دفاع در کار نبود همه مصالح انسانی از بین می رفت، افزود: اسلام برای جهاد قوانینی را پیش بینی کرده که باید مطابق آنها مردم را به جنگیدن در راه خدا تشویق کنیم.
استاد حوزه علمیه قم افزود: جنگ فقط مختص اسلام نیست و همه مکاتب بشری انسان ها را به طرق گوناگون به حضور در میدان جنگ تشویق می کنند، که شناخت آنها نیازمند یک بررسی میدانی و جامعه شناختی است.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه قرآن نیز ابزارهای تشویقی مختلفی را برای فرستادن پیروان خود به میدان های جنگ در نظر گرفته است، افزود: این ابزارها از منافع مادی تا چیزهایی که از عقل بشر فراتر است را شامل می شود.
وی در تبیین ضرورت جنگ افزود: از آنجایی که کنترل دیگران در دست ما نیست، ممکن است اقدامی انجام دهند و همه چیز را نابود کنند که به عنوان نمونه چند تن مانند رئیس جمهوری آمریکا پیدا شوند و با تجهیز زرادخانه های هسته ای خود به بمب اتم، همه چیز را ویران کنند.
رئیس موسسه آموزشی امام خمینی با اشاره به شبهه های مطرح شده در خصوص موضوع جنگ افزود: با گذشت زمان و پیچیده تر شدن این شبهات ، تبیین ضرورت های جنگ و همچنین فواید آن برای جامعه بشری باید کاملا به صورت علمی و از طریق تهیه و تدوین رساله های پژوهشی صورت گیرد، و حوزه ها و مراکز علمی نیز در این زمینه مسئولیت خطیری را بر عهده دارند.
موسسه آموزشی پژوهشی امام (ره) 26 شهید را تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرده و حجت الاسلام محمد امین کریمیان شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) این موسسه است.
این مراسم به همت معاونت تربیتی فرهنگی موسسه امام خمینی ترتیب یافته بود و ادای احترام به پیکرمطهر شهید مدافع حرم علیرضا حسینی عضو لشکر فاطمیون که پس از گذشت 2 سال از شهادت به تازگی تفحص و به کشور انتقال داده شده نیز از جلوه های این مراسم بود.
7403 / 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار:مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.