به گزارش ایرنا، آیت الله عباس کعبی چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت یک هزار شهید روحانی استان قم در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم، اظهار داشت: شهید شیخ فضل الله نوری الگوی تحقق مشروطه مشروعه و حاکمیت دین در عصر ما است.
وی با اشاره به دیگر شهیدان روحانی همچون نواب صفوی، فدایی اسلام و قرآن و مجتهد شهید آیت الله سعیدی و همچنین آیت الله غفاری و دیگر روحانیانی که در جبهه مقاومت اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) به فیض عظیم شهادت نائل آمدند، افزود: مبلغ، رزمنده، آموزش دهنده، تبیین گر مبانی دفاع مقدس و دفاع از نظام اسلامی از جمله کارکردهای مهم شهدای روحانی به شمار می آید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به چهار هزار و 370 شهید روحانی کشور از جمله 70 شهید مدافع حرم روحانی، آنها را شهید بصیرت، جهاد و میدان دفاع از حاکمیت دین و نظام مقدس اسلامی توصیف کرد و افزود: شهیدان روحانیت دست کم 2 برابر شهدای دیگر قشرهای جامعه هستند و اسوه علم، عمل، تقوی، بصیرت و ولایتمداری محسوب می شوند.
کعبی، شهدای روحانی را الگوی یک حوزه انقلابی دانست و افزود: حوزه انقلابی حوزه ای است که بتواند ماموریت ها و مسئولیت های خود را متناسب با عصر انقلاب اسلامی و برای حل مساله انقلاب و پیشبرد ماموریت های آن محقق کند.
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرکت مردم قم در راهپیمایی باشکوه امروز افزود: حضور مردم انقلابی قم در دفاع از اسلام، قرآن، ولایت و آرمان های امام و شهیدان، تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب، محکومیت ناآرامی های اخیر کشور و خنثی سازی توطئه های دشمنان بود.
مردم انقلابی و متدین قم امروز در محکومیت ناآرامی های ایجاد شده در برخی مناطق کشور، راهپیمایی باشکوه و حماسی را از میدان جانبازان تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار کردند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.