به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش اقتصاد کشور با کلید واژه های تولید،اشتغال و سرمایه گذاری باید با جدیت هر چه تمام تر در استان قم مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ارتباط تولید، اشتغال و سرمایه گذاری با هم ادامه داد: هیچ اشتغالی بدون تولید صورت نمی گیرد و تولید نیز بدون سرمایه گذاری محقق نخواهد شد، بر همین اساس، فعالیت و مشارکت بخش خصوصی به دلیل مشکلات بخش دولتی، امری انکار ناپذیر است.
غضنفری تاکید کرد: باید تمام فعل و انفعالات ما به رفاه جامعه، افزایش درآمد سرانه مردم، کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید در استان منجر شود.
وی با اشاره به اینکه قم درشاخصه های اقتصادی باید جایگاه مناسب خود را در مقیاس کشوری پیدا کند، گفت: سهم همه موسسات با رویکردی که تمام وجود آن نشات گرفته از مباحث اقتصاد مقاومتی از جمله عدالت گرایی، درون زایی، دانش بنیانی و ... است باید در زمینه تولید و اشتغال مشخص شود.
وی از تلاش برای تدوین سند اشتغال قم خبر داد و گفت: این سند بعد از کار کارشناسی و چکش کاری، به دستگاه ها ابلاغ می شود و یکی از معیارهای ارزیابی مدیران نیز میزان نقش آفرینی آنها در تحقق این اسناد است.
غضنفری گفت: هر چند فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دستور رهبر معظم انقلاب به دولت واگذار شده ولی همه ارکان نظام و قوا در این زمینه نقش آفرین و پاسخگو هستند و درخواست ما نیز همراهی و هم افزایی برای تحقق این امر مهم است.
وی بیان داشت: خروجی استان قم در قالب اقتصاد مقاومتی باید رفع مشکل اشتغال به عنوان یک چالش اصلی کشور باشد، بانک ها در سال جاری مشارکت خوبی در ارائه تسهیلات داشتند ولی سهم آنها باید در سند اشتغال مشخص می شود و بانک های خصوصی نیز باید به میدان بیایند.
وی ادامه داد: سال آینده، استان قم کارگاه عملیاتی در عرصه اقتصادی با برنامه ریزی مناسب، کار کارشناسی و حضور فعال مدیران در میدان کار خواهد بود و امید است بتوانیم در تحقق سهم استان و تعهدی که برعهده ما می باشد، موفق عمل کنیم.
غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمهیدات استان در مورد سفرهای نوروزی گفت: ستاد تسهیلات زائران با یک برنامه مدون فعال بوده و کمیته هایی نیز در حوزه پیشتیبانی و تنظیم بازار تشکیل و دستورالعملی نیز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است
وی افزود: تمهیدات مقدماتی جهت تامین مایحتاج عمومی شهروندان قمی و گردشگران نوروزی نیز اندیشیده شده است، از مراکز تامین ارزاق بازدیدهایی صورت گرفته و برنامه های زمان بندی کاملا مشخص است و عملکرد استان در این زمینه بیانگر فعالیت های ما می باشد.
7401/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.